Industry Wire

Geplaatst door Telecompaper

50+Mobiel, Odido en Netflix bekroond met Telecompaper Customer Choice Awards 2025

Bussum, 12 juni 2025 – Tijdens het jaarlijkse Telecom Insights Congres in het Spant! te Bussum zijn gisteren de winnaars van de Telecompaper Customer Choice Awards 2025 bekendgemaakt. In een competitieve markt waar klantvoorkeur de doorslag geeft, zijn 50+Mobiel, Odido en Netflix door Nederlandse consumenten verkozen tot de favoriete merken in hun categorie.
De onderscheidingen zijn gebaseerd op een grootschalig en onafhankelijk onderzoek onder meer dan 4.000 consumenten, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Telecompaper. Uniek aan deze awards is dat niet klanttevredenheid of marktaandeel leidend is, maar de vraag: “Als u vandaag opnieuw zou mogen kiezen, welk merk zou u dan selecteren?” De prijs is gebaseerd op de mate waarin aanbieders bestaande klanten weten te behouden en hoe goed ze nieuwe klanten weten te winnen.
De winnaars per categorie:
Mobiele aanbieder: 50+ Mobiel
Breedband aanbieder: Odido
Video streamingdienst: Netflix
Tijdens het Telecom Insights Congres werden de prijzen feestelijk in ontvangst genomen door Annelies Valk – Hoofd Benelux Marketing van Netflix, Edgar de Beule – CEO van 50+ Mobiel en Tisha Van Lammeren – CCO van Odido.
Meer dan alleen een prijs
De uitreiking van de Customer Choice Awards wordt ondersteund door een uitgebreid rapport met diepgaande analyses per aanbieder. Deze bieden inzicht in de demografische samenstelling van het stemgedrag, de motieven achter merkvoorkeuren en de relatieve positie ten opzichte van concurrenten.
Noot voor de redactie
Het onderzoeksrapport ‘Customer Choice 2025’ is nu verkrijgbaar. De Customer Choice Award laat zien welke telecomproviders het best presteren op het gebied van klantloyaliteit én aantrekkingskracht onder overstappers. De score combineert het behoud van bestaande klanten en het vermogen om overstappers aan te trekken, afgezet tegen de huidige positie van een provider binnen de markt. Het onderzoek is gebaseerd op een representatieve steekproef van 4.000 consumenten in Nederland. De data zijn gewogen naar leeftijd, geslacht en opleidingsniveau.
Over Telecompaper
Telecompaper, gevestigd in Houten, is de kennispartner van de telecomsector en streamingdiensten. Met het dagelijks aanbieden van nieuws, research en analyses, helpt Telecompaper marketeers, strategen, productmanagers, analisten en onderzoekers om de laatste ontwikkelingen in de telecommarkt te begrijpen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht