Salesforce introduceert Salesforce Shield

Utrecht, 16 juli 2015 – Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en ’s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, introduceert Salesforce Shield. Met deze nieuwe set aan oplossingen op het Salesforce1 Platform, kunnen organisaties die aan strenge wet- en regelgeving moeten voldoen snel applicaties ontwikkelen. Onderdelen van Salesforce Shield zijn Field Audit Trail, Platform Encryption, Data Archive en Event Monitoring.
Veel organisaties maken gebruik van cloud-platforms om vliegensvlug applicaties te ontwikkelen. Voor bedrijven die aan strenge compliance-bepalingen of andere wet- en regelgeving moeten voldoen, is dit echter nog niet zo gemakkelijk. Extra functionaliteiten om aan deze eisen tegemoet te komen, worden vaak intern ontwikkeld en in de applicatie geïntegreerd. Dit gaat ten koste van de innovatiekracht en vooral de ontwikkelsnelheid. ‘Met Salesforce Shield bevrijden we deze IT-beslissers en ontwikkelaars. We bieden ze de mogelijkheid om snel applicaties te bouwen, die zowel tegemoetkomen aan de bedrijfsbehoeftes als voldoen aan de compliance-eisen,’ stelt Luc Schamhart, Regional Vice President Platform bij Salesforce.
Onderdelen
Met Salesforce Shield kunnen ontwikkelaars met drag-and-drop-functies gemakkelijk applicaties maken. Salesforce Shield bestaat uit de volgende onderdelen:
- Platform Encryption: voorheen hadden bedrijven drie tot zes maanden nodig om encryptie te implementeren in hun hard- en software. Omdat Platform Encryption native is in het Salesforce1 Platform, kunnen gebruikers gemakkelijk gevoelige gegevens coderen met behoud van belangrijke functionaliteiten, zoals zoeken.
- Data Archive: door de explosie van data moeten organisaties de opslag van informatie anders organiseren. In plaats van historische, weinig gebruikte gegevens in Salesforce op te slaan of data te verplaatsen naar een andere locatie, kunnen organisatie hun data nu opslaan in ‘nearline storage’. Dit is een optie die, tegen gereduceerde kosten, snelle toegang verzorgt op het Salesforce1 Platform.
- Field Audit Trail: bedrijven verwachten dat hun data accuraat, volledig en betrouwbaar is, zodat ze zeker weten dat voldaan wordt aan de strikte wet- en regelgeving. Met Field Audit Trail kunnen gebruikers op veldcode-niveau tot tien jaar terug wijzigingen bekijken. Daarnaast kan voor elk Salesforce-object een ander pakket voorwaarden worden ingesteld, zodat gegevens die niet meer nodig zijn, ook niet langer bewaard worden.
- Event Monitoring: Event Monitoring geeft gebruikers een ongeëvenaard inzicht in hoe de bedrijfsapplicaties worden gebruikt en door wie. IT-organisaties kunnen Event Monitoring inzetten om te bekijken welke gebruikers zijn ingelogd in Salesforce, welke informatie ze opvragen, vanaf welke plek en met gebruik van welk kanaal. Bedrijven krijgen niet alleen een beter inzicht in hoe de Salesforce-applicaties worden gebruikt, ze kunnen ook controleren of gebruikers grote hoeveelheden data downloaden die hun organisatie in gevaar kunnen brengen.
Uitbreiden naar alle native Salesforce1 apps
Omdat Salesforce Shield onderdeel is van het Salesforce1 Platform, kan elke op dit platform gebouwde applicatie, gebruik maken van de bovengenoemde functionaliteiten. Het hele Salesforce- ecosysteem profiteert dus van de enorme mogelijkheden van Salesforce Shield. Zowel Independent Software Vendors (ISV’s) als system integrators, kunnen snel een hele nieuwe generatie applicaties ontwikkelen, die aan strikte voorwaarden en branche-eisen kunnen voldoen. Deze betrouwbare applicaties kunnen ze vervolgens aanbieden via de Salesforce AppExchange, de grootste marktplaats voor business-applicaties.
##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt – in abonnementsvorm – een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk en The Cloakroom. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.