Geplaatst door WePrevent

WePrevent een Amsterdam Tech Start Up krijgt een Kapitaal injectie van VOC Capital Partners

Amsterdam, 10 maart 2016. VOC Capital Partners, het investeringsfonds van o.a. Han de Groot en Pieter Schoen, neemt een groot belang in live camerabewaker WePrevent.

WePrevent levert vanaf EUR 39,- per maand een persoonlijke bewaker die via internet met behulp van beveiligingscamera’s huizen en kantoren bewaakt, en inbraak en vandalisme voorkomt. WePrevent maakt gebruik van een beveiligde internetconnectie tussen de camera’s van het object en haar meldkamer in Europese landen met lage uurlonen en moderne internetinfrastructuur. Hierdoor is het voor eerst mogelijk om consumenten en bedrijven een persoonlijke bewaker op afstand te bieden die flexibel, kostenefficient en preventief werkt.

“De in videobewaking getrainde bewakers houden een huis of kantoor gedurende de uren die een klant van ons afneemt in de gaten. Zij worden ondersteund door intelligente software waarmee inbraak en vandalisme in een vroeg stadium worden herkend en voorkomen. Ingeval van een incident reageert de persoonlijke bewaker volgens het overeengekomen protocol, bijvoorbeeld door een sirene aan te zetten en de politie te voorzien van live camerabeelden. Met deze beelden kan de politie sneller en effectiever uitrukken. “WePrevent heeft inmiddels meer dan twaalf maanden getest en veel inbraken, vandalisme en zelfs een gijzeling weten te voorkomen,” aldus Willem Tacken, Managing Director WePrevent.

Najib Amhali: “WePrevent heeft drie maanden geleden een autodiefstal voor mijn huis voorkomen met live camerabewaking. Omdat ze in het voorstadium de poging tot diefstal zagen aankomen, hebben zij meteen de politie ingeschakeld waardoor de dief gepakt is. Echt een top dienst!”

Han de Groot, investeerder in WePrevent: “Ik had overal internetcamera’s rondom mijn huis hangen, maar liep tegen het probleem aan: wie houdt ze in de gaten en onderneemt actie als ik lig te slapen of van huis ben. Het nadeel van een klassiek alarmsysteem is dat je te laat bent als het afgaat. Ik ben toen op zoek gegaan naar een bedrijf dat in videobewaking getrainde beveiligers kon leveren om via mijn camera’s mee te kijken. Beveiligers kun je uiteraard inhuren, maar ik wilde geen mannen rondom mijn huis hebben lopen en de kosten ervan zijn onnodig hoog. Als internetondernemer zocht ik iets slimmers; toen WePrevent gevonden, en inmiddels naast klant ook investeerder geworden.”

Alain Rosenbaum: “WePrevent is de oplossing voor objectbeveiliging die werkt. Twee maanden terug kwamen bij ons huis in Amsterdam om tien uur in de avond vier vermeende inbrekers posten. Vervolgens kwamen zij ‘s nachts terug om toe te slaan. Op beide momenten was WePrevent live en schakelde direct met de politie waardoor binnen 3 minuten de politie met twee auto’s de dieven om 4.05 uur had ingerekend. Naast dat WePrevent elke dag een veilig gevoel geeft is het ook nog eens een vernieuwend concept dat preventief werkt!”

Over WePrevent.nl
WePrevent levert live camerabewaking via internet. In videobewaking getrainde bewakers houden via internetcamera’s objecten in de gaten en informeren in geval van incidenten de politie met live camerabeelden zodat ze snel en effectief kunnen ingrijpen. WePrevent werkt inmiddels voor bekende nederlanders, ambassades, parkings, zorgcentra en horeca. Met de WePrevent app kan een klant live meekijken en zijn logboek inzien dat een overzicht geeft van alle gebeurtenissen die opgemerkt worden. Daarnaast kan een klant de bewakingsdienst op ieder gewenst moment in- en uitschakelen en hiermee zijn beveiligingskosten zelf bepalen. Bedrijven kunnen met de dienst ook hun vals alarmmeldingen verminderen en hierdoor kosten besparen.