Geplaatst door AB Tasty

AB Tasty: nieuwe A/B test oplossing voor React en Angular

AB Tasty heeft weer een stap gezet in het verleggen van de grenzen in tech, ditmaal door mogelijk te maken dat de user experience van alle typen websites eenvoudig kan worden geoptimaliseerd.

AB Tasty is trots dat ze dé oplossing hebben ontwikkeld waardoor A/B testen en personalisatie optimaal functioneren met React.js, Angular.js en elk ander populair framework voor dynamische websites. En het beste van dit alles, het uitvoeren van campagnes met Single Page Application (SPA) vereist geen enkele codering.

Deze unieke innovatie is naadloos opgenomen in de huidige interface van de tool, waardoor gebruikers van AB Tasty zelf dus verder niets hoeven aan te passen. De voordelen die dit met zich mee brengt:

• Compatibiliteit met alle huidige en toekomstige frameworks
  • Geen flickering effect!

Clientside A/B testen en de problemen met diverse frameworks

Clientside A/B testoplossingen, zoals AB Tasty, zijn sterk afhankelijk van JavaScript en JavaScript frameworks, zoals React.js, Vue.js en Ember.js, zijn enorm in populariteit gestegen in de afgelopen jaren door de gestroomlijnde user experience die ze aanbieden: geen page refresh, hoge interactieve navigatie, minder data transfer, en ga zo maar door. Ze zijn deel uit gaan maken van de moderne manier van web development en worden gebruikt door websites als Facebook, AirBnB, American Express en Spotify. Echter zorgt de manier waarop deze frameworks werken voor een probleem in de werkwijze van huidige clientside A/B testtools. Er is namelijk geen laadtijd tussen de webpagina’s, wat ervoor  zorgt dat de testcode slechts één keer wordt geladen en vervolgens dus geen veranderingen in de status van deze frameworks kan lezen. Elke interactie van een gebruiker zorgt in feite voor een verandering in de status van de website: wat betekent dat hetgeen weergegeven aan de gebruiker op een bepaald moment, afhangt van de beschikbare data en de activering ervan. Voor ReactJS applicaties is het een terugkomend probleem dat UI-elementen elke keer opnieuw worden geladen wanneer de status is veranderd. Waardoor traditionele A/B testtools worden verwijderd door React.

AB Tasty’s game-changing oplossing

AB Tasty voorzag de opkomst van nieuwe JavaScipt frameworks en de impact ervan op het traditionele A/B testen en zijn toen begonnen met het bouwen van een innovatieve oplossing om AB Tasty optimaal te laten functioneren met moderne website ontwikkelingen. Ze zijn erin geslaagd een geweldige en stabieke oplossing te ontwikkelen met een vermogen om 60 keer per seconde veranderingen in moderne browsers te controleren en toe te passen. Elke 16 miliseconden, voordat de browser de inhoud weergeeft, checken ze de website om te controleren of er wijzigingen moeten worden aangebracht. Om dit mogelijk te maken heeft AB Tasty een nieuwe meta-taal geschreven, om de inhoud van de variaties te beschrijven en te interpreteren. Dit zorgt ervoor dat ze deze inhoud niet hoeven op te slaan als JavaScript, een geschiedenis bij kunnen houden van alle aanpassingen en on-demand toe kunnen passen. Dit maakt testen op elke single-page applicatie mogelijk.

Voor meer informatie: https://www.abtasty.com/nl/blog/oplossing-ab-testen-react-angular-js/