Geplaatst door Wehkamp

Acquisitie kleertjes.com succesvol afgerond

Wehkamp en kleertjes.com worden gezamenlijk de meest inspirerende en toonaangevende Nederlandse online retailer voor kindermode

Wehkamp en kleertjes.com zijn begonnen met het combineren van hun operaties nu de acquisitie van kleertjes.com door RFS Holland Holding B.V., het moederbedrijf van Wehkamp, succesvol is afgerond op 8 september 2021. De ACM en ondernemingsraden van beide bedrijven hebben positief geoordeeld over de acquisitie. Deze stap past bij de groeistrategie van Wehkamp die, samen met de structureel hogere online vraag, zorgt voor aanhoudende dubbelcijferige groei. Wehkamp en kleertjes.com zullen, met behoud van hun sterke merkidentiteiten, gezamenlijk uitgroeien tot de meest inspirerende en leidende online kindermoderetailers in Nederland.

Graham Harris, CEO van Wehkamp: “We zijn erg verheugd met de komst van kleertjes.com en we kijken er naar uit om met onze nieuwe collega’s samen te werken aan een geweldige toekomst. Vanaf nu kunnen we ons volledig richten op onze ambitie om gezamenlijk uit te groeien tot de leidende online retailer in de Nederlandse kinderkledingmarkt, de kern van onze familiepropositie. Door de inzet van onze schaal en expertise in assortimentssamenstelling, fulfilment, klantdata, online innovaties en logistiek kan kleertjes.com zijn winstgevende groei versnellen en marktpositie versterken.

De acquisitie komt op een logisch moment. Onze prestaties zijn sterk en we groeien met dubbele cijfers in onze belangrijke categorieën mode, wonen, beauty en kindermode. Ons klantenbestand groeit en de bestedingen van klanten, die vaker bestellen en producten uit verschillende categorieën combineren, nemen toe. Dit benadrukt het belang en succes van onze differentiatiestrategie die erop gericht is om Nederlandse gezinnen het beste samengestelde, inspirerende en relevante assortiment van toonaangevende wereldwijde, lokale en eigen merken te bieden in combinatie met een geweldige online-winkelervaring en bezorgpropositie voor next day delivery. Binnen onze strategie blijven we nadrukkelijk ook kijken naar acquisitiemogelijkheden zodra de integratie met kleertjes.com is afgerond.”

Integratie leidt tot premium winkelervaring en beste bezorgopties in de markt
kleertjes.com, dat in 18 jaar is uitgegroeid tot een van de grootste kindermoderetailers in Nederland met zo’n 400 medewerkers, behoudt zijn unieke en zeer bekende merkidentiteit. Door de integratie met Wehkamp zullen klanten van kleertjes.com het komende jaar geleidelijk snellere leveringen, latere besteltijden voor levering de volgende dag, nieuwe verrassende assortimenten en een geoptimaliseerde website-ervaring gaan zien.

De integratie van de operationele kant van Wehkamp en kleertjes.com zal naar verwachting het komende jaar in beslag nemen en dit zal niet ten koste gaan van werkgelegenheid. Ook zullen beide locaties van kleertjes.com in Hilversum en ’s-Heerenberg operationeel blijven. Een onderdeel van het integratieproces is het samenvoegen van activiteiten en locaties. Zo wordt het satellietkantoor van Wehkamp in Amsterdam, dat verantwoordelijk is voor het private label van Wehkamp, ondergebracht bij het kantoor van kleertjes.com in Hilversum.