Acquisitiekoorts Meltwater houdt aan

Amsterdam, 31 juli 2017 – Meltwater, marktleider in media intelligence, heeft Cosmify uit San Francisco overgenomen. Met de acquisitie voegt Meltwater geavanceerde machine learning-technologie toe aan zijn kennisportfolio. De technologie, kennis en kunde van Cosmify vergroten de mogelijkheden van Meltwater om grote hoeveelheden data te analyseren.
De zelflerende technologie van Cosmify destilleert data uit ongestructureerde bronnen zoals PDF-bestanden, tekstbestanden, spreadsheets, media-bestanden, presentaties, cloud drives, agenda’s en chatsystemen. Uit deze bestanden worden de belangrijkste elementen gefilterd waarna deze geanalyseerd kunnen worden. Zo genereert het data science platform, met behulp van machine learning, gepersonaliseerde inzichten van buitenaf.
Jorn Lyseggen, CEO en oprichter van Meltwater: ‘Om goede besluiten te nemen is het belangrijk om inzicht te vergaren over wat er speelt in de samenleving. Openbare bronnen op het internet zijn daarbij onmisbaar. Met de technologie van Cosmify kunnen we nog beter verbindingen leggen tussen informatie en patronen ontdekken in deze ongefilterde data. Hierdoor stellen we gebruikers in staat om beter geïnformeerde beslissingen te maken.’
Acquisitiekoorts
De acquisitie van Cosmify is de vijfde in negen maanden voor het van oorsprong Noorse bedrijf. In Nederland zijn er vooralsnog nog geen acquisities gedaan. Meltwater blijft wereldwijd zoeken naar bedrijven die zich onderscheiden op het gebied van data science.
Over Meltwater
Meltwater monitort en analyseert online data. Met de nieuwste technologie filtert Meltwater de gegevens van miljarden openbare digitale bronnen. Dankzij realtime analyse zijn klanten beter en sneller in staat goed geïnformeerde beslissingen te nemen die groei en ontwikkeling stimuleren. Meltwater is van oorsprong een Noors bedrijf dat zich sinds 2001 specialiseert in data-analyse. Het bedrijf heeft wereldwijd 56 kantoren. Nederlandse klanten worden bediend vanuit Amsterdam.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.