Industry Wire

Geplaatst door AdBirds

AdBirds sluit mondiaal samenwerkingsverband met tech-gigant Dynamic Yield

Het Nederlandse AdBirds, dat bestaat uit een internationaal team van voormalige Google-medewerkers, gaat samenwerken met Dynamic Yield.

AdBirds werd zes jaar geleden opgericht door Rens den Hollander en biedt wereldwijde support voor e-commerce. Dat doet het bedrijf onder meer voor Lacoste, Puma en Rituals. Nu gaat AdBirds een mondiaal samenwerkingsverband aan met het Amerikaanse Dynamic Yield, ontwikkelaars van de eerste omnichannel personalisatietool. Doelstelling is om bedrijven te ondersteunen bij het implementeren van het beste platform voor personalisatie en optimalisatie.

Indrukwekkende omzetstijging

Volgens de consultants van McKinsey kan personalisatie, mits correct uitgevoerd, zo’n 10 tot 30 procent omzetstijging genereren en leiden tot 15 procent meer effectiviteit van marketinguitgaven. Uit Dynamic Yield’s Personalization Maturity Assessment blijkt echter dat slechts 17 procent van de bedrijven personalisatie toepast, waarbij de helft van de respondenten ‘gebrek aan middelen’ opgeeft als voornaamste barrière. Het nieuwe samenwerkingsverband wil juist die barrière slechten, met een bijzondere combinatie van technologie en expertise.

Analytics en optimalisatie goeroes

“Het AdBirds team bestaat uit echte goeroes op het gebied van analytics en optimalisatie,” aldus Colton Perry, Vice-President Channel bij Dynamic Yield. “We zijn er trots op dat zij één van Dynamic Yield’s partners worden en ons in staat stellen om onze klanten het hoogste niveau van service te blijven bieden.”

AdBirds’ oprichter Rens den Hollander ziet nu al de impact. “De resultaten die onze internationale klanten hebben geboekt met de tools van Dynamic Yield zijn indrukwekkend. We krijgen alleen maar positieve reacties en dat maakte de beslissing om een partnerschap aan te gaan wel heel eenvoudig.

Focus op individuele klantervaring

AdBirds is actief in meer dan zestig landen. Door voldoende kennis van de lokale markt te vergaren worden de beste digitale resultaten behaald. Dynamic Yield’s technologie biedt bedrijven één allesomvattend SaaS (Software as a Service) platform dat zorgt voor personalisatie, met aanbevelingen, geautomatiseerde optimalisatie, messaging en getriggerde e-mails, zodat marketers een individuele klantervaring kunnen bieden die zich naadloos over ieder kanaal uitstrekt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht