Industry Wire

Geplaatst door ADCN,

ADCN, Kinetic en Grey organiseren Fresh Air – de Out of Home Challenge voor creatief Nederland

Het doel van de challenge is om creativiteit en innovatie in Out of Home (OOH) communicatie te stimuleren. ADCN, de Nederlandse club voor creativiteit organiseert samen met Kinetic, de digitale innovator en toonaangevende planner van Out of Home media, en creative agency Grey Amsterdam de challenge om bureaus, adverteerders en exploitanten jaarlijks de nieuwste mogelijkheden van OOH zelf te laten exploreren. De challenge wordt georganiseerd in samenwerking met Exterion Media, blowUP media en Clear Channel Nederland.

Kick-off bij G-Star op 16 februari

Bureaus in alle disciplines kunnen deelnemen aan de competitie met nieuwe concepten voor hun eigen klanten. Op 16 februari gaat de challenge van start tijdens een kick-off en briefing event bij G-Star. Hier spreken onder andere Thecla Schaeffer (CMO, G-Star), Liza Enebeis (Creative Director, Studio Dumbar), Samir Bantal (Director AMO, OMA), Kees Plattel (creative technologist), Frank de Ruwe (Creatyive Director, Natwerk) en Ger Baron (CTO, Gemeente Amsterdam) over hun visie op de toekomst van Out of Home. De deadline voor inzendingen is 12 maart. Een professionele jury onder leiding van Caroline Pay (Joint Chief Creative Officer, Grey London) zal de concepten beoordelen. Alle deelnemers worden uitgenodigd voor een expo van alle inzendingen en prijsuitreiking op donderdag 15 maart.

Out of Home Innovatie

De mogelijkheden binnen OOH zijn door het enorme tempo van technologische ontwikkelingen tegenwoordig eindeloos: digitale, interactieve, custom-made uitingen kunnen een niet te evenaren impact op het publiek maken.

Dennis Kuperus, CEO Benelux en Global Head of Innovation van Kinetic:

‘Als Out of Home specialist en marktleider gaan we tegenwoordig veel verder dan een rondje abri’s. We koppelen uitingen aan publiek dat onderweg is. We bieden een context die hun beslissingen beïnvloedt. Onderweg interacteert het publiek met touchpoints die waarde bieden en alleen content leveren die op dat moment relevant is. Koppelingen met de smartphone, en het tonen van real-time informatie leiden tot hyper getargete boodschappen en gepersonaliseerde uitingen, die transacties genereren in de echte en virtuele wereld. Wij zijn heel benieuwd hoe ver de creatieve en innovatieve mogelijkheden nog gestretcht kunnen worden!’

Dinesh Sonak, Managing Director ADCN:

‘Als club voor creativiteit is het onze missie om impactvolle creativiteit en innovatie in marketing en communicatie te stimuleren en vernieuwing en samenwerking in de creatieve industrie aan te jagen. Het liefste met meer relevantie voor gebruikers en positieve impact voor de omgeving, steden en het publiek. In Out of Home kunnen wij nog veel meer leren van en samenwerken met de wereld van kunst, architectuur, technologie, design en social innovation. Samen met alle partners willen wij de winnende concepten echt tot leven brengen. De winnende teams gaan op inspiratiereis naar het D&AD Festival in Londen.’

Annette Menheere, Head of Account Grey Amsterdam:

‘Het is een uitdaging om creatie goed van alle – veelal technische – Out of Home noviteiten op de hoogte te houden. Tegelijkertijd komen er af en toe geweldige voorbeelden voorbij die bewijzen dat Out Of Home verrassende impact maakt. Wij geloven in learning by doing, Dus toen Kinetic ons had bijgepraat over de mogelijkheden en we het potentieel realiseerden, was een setup samen met de ADCN zo opgetuigd. We leggen de lat hoog, en betrekken bewust adverteerders en exploitanten in het proces. Want alleen sámen kun je tot grote hoogte komen. Daarom ook een kick off event met inspirerende sprekers en jury talks. Dit wil je niet missen.’

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht