Industry Wire

Adobe benoemd tot leider in Web Content Management voor Digital Experiences door onafhankelijk onderzoeksbureau

Adobe (Nasdaq:ADBE) maakt vandaag bekend dat Adobe Experience Manager, één van de belangrijkste oplossingen binnen Adobe Marketing Cloud is benoemd tot Leider in de ‘Forrester Wave™: Web Content Management for Digital Experiences, Q1, 2015’. In het rapport van Forrester Research, Inc. is Adobe als hoogste gepositioneerd op het gebied van strategie, huidig aanbod en marktaanwezigheid. Adobe behoort tot een selecte groep van leveranciers die door Forrester werd uitgenodigd om te participeren in het onafhankelijke rapport dat tien Web Content Management (WCM)-producten evalueert, op basis van 36 allesomvattende criteria, zoals het huidige aanbod van de leveranciers, strategie en marktaanwezigheid.

“Adobe heeft het beste portfolio ontwikkeld voor bedrijven met de grootste marketing-behoeften”, stelt Forrester in het onderzoeksrapport. Het rapport geeft daarnaast aan dat Adobe een “snel groeiende managed single-tenant cloud service” en “onderscheidende features, zoals de toolkit voor gebruikers, partnerondersteuning en mobiele support” biedt. Het rapport voegt toe dat “Adobe strategisch goed gepositioneerd is om in de ingeslagen weg door te gaan, specifiek omdat de ervaring van het bedrijf en zijn partners op het vlak van mobile en cloud groeit”.

“Forrester’s laatste Wave-rapport onderstreept de snelle evolutie van de Web Content Management-markt”, zegt Aseem Chandra, vice president, Adobe Experience Manager en Adobe Target bij Adobe. “Wij zijn ervan overtuigd dat onze positie als Leider aantoont dat Adobe Experience Manager het ontzettend eenvoudig maakt om content snel en op een consistente manier te leveren via alle kanalen en connected schermen. De innovaties waar wij momenteel aan werken zorgen ervoor dat onze klanten een grote voorsprong op de concurrentie blijven behouden.”

Adobe Experience Manager levert tools voor web experience management, mobile app development, digital asset management, dynamic media delivery, mobile formulieren en documenten en social communities binnen digitale kanalen. De oplossing voorziet marketing en IT van moderne, gekoppelde applicaties die via de cloud of lokaal kunnen worden ingezet. Deze applicaties stellen organisaties in staat om aantrekkelijke digitale ervaringen te leveren die merkloyaliteit versterken en de vraag van klanten vergroten.

Experience Manager wordt ingezet door marketeers en IT’ers van vooraanstaande internationale merken, zoals Air Canada, Audi, Conde Nast International, Hyatt, Lenovo, National Australia Bank, Panasonic, Philips, Verizon, Wyndham Hotel Group en meer.

Download het volledige rapport: “The Forrester Wave™: Web Content Management for Digital Experiences, Q1 2015“.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht