Geplaatst door Adobe Nederland

Adobe Social kondigt Predictive Publishing voor Facebook aan

Vaak worden social media posts opgesteld zonder een meetbaar verband te leggen met hoe deze content zal worden ontvangen. Veel marketeers bieden groot nieuws aan via social media-kanalen en komen er vervolgens achter dat er totaal geen reacties op volgen. Social marketeers vragen zich regelmatig af of zij op het verkeerde tijdstip hebben gepost, of dat zij de verkeerde woorden hebben gebruikt in hun content.

De nieuwe predictive publishing feature in Adobe Social helpt social media teams om content te bieden die aansluiting vindt bij hun publiek. De tool maakt voorspellingen over de engagement en doet suggesties voor de beste timing door gebruik te maken van geavanceerde sentimentanalyses en predictive tekst mining-algoritmes. Deze zijn gebaseerd op historische data op het gebied van betrokkenheid, tijd en sentiment. Omdat de oplossing gaandeweg bijleert, worden de aanbevelingen steeds nauwkeuriger en intelligenter.

“Social marketeers moesten eerder volledig op hun instinct vertrouwen bij het creëren van social media content die aansloeg en die met name de toekomstige betrokkenheid van de doelgroep op social media platforms zou vergroten”, zegt Bill Ingram, vice president van Adobe Social en Adobe Analytics bij Adobe. “We kunnen social media nu intelligenter benaderen door de kracht van predictive analytics in te zetten.”

Adobe Social levert business results
Toonaangevende marketeers zien ‘verhoogde betrokkenheid’ en ‘bewezen social ROI’ als de twee belangrijkste doelen van hun social media strategie. Adobe Social geeft vooraf inzicht in het verwachte succes van social media content en biedt aanbevelingen om de resultaten te verbeteren. Hierdoor hebben marketeers de beschikking over een tool die hen helpt de betrokkenheid bij de content en het aantal interacties en discussies te verhogen. Hierdoor maximaliseren zij de waarde van hun investeringen in social media.

“Als een wereldwijde organisatie met een social media aanwezigheid in meer dan 20 Europese markten, is het een uitdaging om onze fans en volgers die verschillende talen spreken effectief van dienst te zijn via deze kanalen”, zegt Simon Nicholson, Social Media Manager, Honda Motor Europe Ltd. “Het toevoegen van een social predictive publishing-mogelijkheid aan onze Adobe Social workflow maakt het werk een stuk eenvoudiger en bespaart ons veel tijd. Daarnaast ondersteunt de mogelijkheid bij het halen van onze social media engagement-doelen en halen we het maximale uit onze social media-activiteiten.”

Beschikbaarheid
De nieuwe predictive publishing-mogelijkheid in Adobe Social is nog in de Bètafase en wordt deze zomer verwacht. De huidige versie biedt Facebook-ondersteuning. Ondersteuning voor andere social media platforms wordt later dit jaar toegevoegd.

Over Adobe Marketing Cloud
Adobe biedt een cloudgebaseerde dienst die alle behoeften van digitale marketeers samenbrengt in één platform. De Adobe Marketing Cloud. Het bevat een complete set analytics, social, advertising, targeting en web experience management-oplossingen. Samengebracht in een social-enabled en realtime interface, komen marketeers alles te weten over hun campagnes en kunnen zij met behulp van analyse sneller en slimmer inzicht krijgen in data om vervolgens tot actie over te gaan. Kijk voor meer informatie op www.marketing.adobe.com.

Over Adobe
Adobe verandert de wereld door digitale ervaringen. Voor meer informatie: www.adobe.nl