Industry Wire

Geplaatst door Bever

Albert Scholte nieuwe CEO Bever

Pijnacker, 28 september 2020 – Albert Scholte (43) wordt per 1 oktober 2020 de nieuwe CEO van buitenwinkel Bever. Scholte is afkomstig van Nike, waar hij in zijn laatste functie Europees eindverantwoordelijke was voor de Nike business bij Foot Locker. Bij Bever volgt hij Pieter Saman op, die recent is gestart als CEO van Gall & Gall.

Internationale carrière in de retailindustrie 

Scholte beschikt over een indrukwekkend cv en heeft een achtergrond in de retail- en consumer- goodsindustrie. Zo werkte hij vóór Nike onder andere bij de Boston Consulting Group en Philips. Binnen Nike heeft Scholte dertien jaar lang in zowel Europa als China en in verschillende functies op het snijvlak van commercie en analytics gewerkt. In iedere functie binnen Nike waren het realiseren van nieuwe, innovatieve retailconcepten en het ontwikkelen van ‘connected’ omnichannel-businessmodellen altijd de belangrijkste speerpunten voor Scholte.

Sterke financiële groei
Als CEO van Bever wordt Scholte verantwoordelijk voor het bestendigen van de financiële groei en het uitbreiden van de succesvolle omnichannel-strategie. Chief Executive Officer van de A.S.Adventure Group, Frédéric Hufkens, is ervan overtuigd dat de brede retailervaring van Scholte hieraan zal bijdragen. Hufkens: “Albert heeft de ideale achtergrond om Bever te leiden. Zijn internationale ervaring past in onze strategie om een optimale omnichannel-ervaring te bieden waarin klanten worden geholpen om op een duurzame manier te kunnen genieten van het buitenleven.”

Uniek bedrijf dat niet makkelijk te evenaren is
Scholte kijkt ernaar uit om te starten in zijn nieuwe functie: “De (online) winkels, de omnichannel-voordelen, het duurzame assortiment, de focus op advies, de expertise en service maken van Bever een uniek bedrijf dat niet makkelijk te evenaren is. Heel Nederland weet waar Bever voor staat: wij geloven erin dat buiten iedereen op z’n best is. De oprechte liefde voor buiten zit verankerd in het DNA van het bedrijf. Dat is een kracht, maar tegelijkertijd ook een uitdaging, zeker in het ‘nieuwe normaal’. Aan mij de taak en eer om ervoor te zorgen dat het bedrijf verder excelleert.” 

——-
Over Bever
Westlander Fred van Olphen begon in 1977 met Bever om mensen aan te moedigen naar buiten te gaan. Die missie heeft het bedrijf in 2020 nog steeds. Bij Bever werken echte buitenambassadeurs. Elke dag opnieuw brengen zij hun liefde voor buiten over op talloze klanten en bezoekers. Bever is onderdeel van de A.S.Adventure Group, de grootste outdoorretailer van Europa, die ook ketens heeft in België, Duitsland en Engeland. Google riep Bever in 2018 uit tot dé omnichannel-retailer van Europa. Een prijs voor het bedrijf dat het best fysieke winkels met online verkoop combineert.

——-

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht