Geplaatst door ALSO

ALSO breidt zijn portfolio nog verder uit

Het aanbod van producten en oplossingen voor 3D-printen wordt steeds verder uitbereid. Nu voegt de technologieleverancier drie nieuwe softwareproducten toe aan zijn assortiment.

VoxelDance Additive en VoxelDance Tango zijn krachtige software voor 3D print data voorbereiding. VoxelDance Additive is ideaal voor industriële technologieën zoals SLM, SLA, SLS en DLP. Het omvat verticale toepassingen, waaronder rapid prototyping, kunststof en metalen voor tandheelkunde, sieraden, gezondheidszorg of industriële mallen; VoxelDance Tango is een trending product in LCD / DLP wereld vooral onder high-end consumenten marketing en de tandheelkundige industrie (op basis van hars). De oplossingen van VoxelDance hebben zichzelf de afgelopen jaren bewezen bij zowel printerfabrikanten als eindgebruikers, wat het bedrijf een snelgroeiend marktaandeel in de industrie heeft opgeleverd. Zij zijn geobsedeerd door het idee van het verbeteren van de toepassingen door algoritmen.

ParaMatters biedt een digitaal manufacturing software platform DMCP (Digital Manufacturing Control Processing) dat digitale fabrieken een enterprise software platform biedt dat zich richt op vier kerngebieden van softwaremogelijkheden:  Materiaalbeheer geïntegreerd met ontwerp en topologie optimalisatie, additieve software met additieve workflow, en inspectie mogelijkheden die een gesloten lus verwerking biedt voor ontwerp en additieve productie waardoor een fabriek in staat is om betere producten te bouwen.  Vandaag de dag biedt ParaMatters ondersteuning voor vele verticals van tandheelkundige/medische tot ruimtevaart en industrie en biedt klanten individuele producten die zullen integreren in het (DMCP) platform. Dit geeft Digitale Fabrieken de mogelijkheid om te groeien met modulaire software-oplossingen die bouwstenen zijn voor digitale fabrieksoperaties. Elk van de standalone producten kan onafhankelijk worden gebruikt en naar behoefte worden toegevoegd aan het DMCP (Digital Manufacturing Control Processing) framework. ParaMatters is een perfecte oplossing voor digitale fabrieksoperaties die de operationele kosten willen verlagen en betere producten willen bouwen.

Beide producten zijn verkrijgbaar bij ALSO. Daarnaast helpt de integratie van 3YOURMIND’s Agile PLM softwarebedrijven bij het identificeren van printbare AM-onderdelen uit bestaande onderdelencatalogi en geeft het technologie- en materiaalaanbevelingen voor printproductie. Het gecentraliseerde platform maakt samenwerking eenvoudig door AM-experts en niet-experts in staat te stellen AM use cases voor te stellen op basis van eenvoudig te begrijpen onderdeelbeoordelingen en kwalificatiegegevens. Als gevolg hiervan kunnen bedrijven tot 80% minder tijd besteden aan het identificeren van AM use cases, wat organisaties helpt hun AM-onderdeelbibliotheken sneller dan ooit op te bouwen.

Stefan Mannhardt, European Solution Business Manager 3D Printing bij ALSO: „3D-printen heeft een nieuwe fase van ontwikkeling bereikt. Ons uitgebreide portfolio, dat reikt van data generatie tot productie en post-processing, toont de maturiteit van de technologie. De onbetwiste voordelen op het gebied van flexibiliteit, snelheid en duurzaamheid zullen een veel intensiever gebruik stimuleren.“