Geplaatst door alterNET Internet BV

alterNET lanceert TYPO3 website voor Groep Broekaert

Belux kledingdistributeur Groep Alain Broekaert vernieuwde recentelijk haar website. Achter deze website draait het robuuste contentmanagementsysteem TYPO3. Dankzij de meertaligheid van dit CMS verschijnt binnenkort deze website in drie talen.

Groep Alain Broekaert is een van de belangrijkste distributeurs in België voor topmerken als Tommy Hilfiger, Pepe Jeans, en Strellson. Het Belgische bedrijf werd opgericht in 1986. Met de lancering van het merk Pepe Jeans London in de Belux kende de onderneming haar doorbraak. Door haar unieke product- en merkenmix en de strategische ligging van haar showrooms in de Brusselse driehoek groeide GAB al snel uit tot een belangrijke speler in retail en wholesale op gebied van mode.

Slimme oplossingen voor redacteuren

Voor een kledingdistributeur is het visuele aspect van groot belang. Het design bood de redacteuren de mogelijkheid om verschillende schermvullende afbeeldingen te gebruiken als achtergrond. Zonder technisch te worden ontwikkelde alterNET functionaliteit waarmee redacteuren zelf de achtergrondafbeelding kunnen aanpassen en de kleurstelling op de pagina.

Slimme zoekmachine en andere krachtige oplossingen

alterNET paste ook op deze website de SOLR-zoekmachine toe. Deze slimme zoekmachine houdt rekening met de verschillende talen die straks op de site te zien zijn. Verder bevat de site een handig overzicht van alle winkels per kledingmerk. Automatisch wordt per kledingmerk het totaal aantal winkels weergegeven. Door een koppeling met Google Maps is direct te zien waar de winkel zich bevindt.