Geplaatst door Burst en TamTam

Amsterdam en Rockstart op koppositie startup scene Europa

In Europa bruist het in de startup scene. In Nederland kunnen we met trots kijken naar de geweldige positie die we in record tempo hebben verworven. Rockstart is het boegbeeld van innovatie en geeft lichtsnelheid aan startups in onze hoofdstad. Samen met de Nederlandse bureaus Burst en TamTam geeft Rockstart invulling aan haar motto om startups solide support te geven in de eerste 150 dagen van hun bestaan. Geen woorden maar daden en de begeleiding van experts uit de praktijk, maakt dit accelerator programma uniek.

De tien teams van het web & mobile accelerator programma vertegenwoordigen een breed spectrum binnen digital. Zo biedt het programma dit jaar ruimte voor een farmaceutische marktplaats, een spaarbank voor kinderen, slimme game development en een handige tool voor infographic visualisatie. Waarbij één ding overeen komt: ze hebben allemaal de potentie om een wereldwijd succes te worden door complexe zaken laagdrempelig en gemakkelijk aan te bieden. Hierdoor zal de gevestigde orde zeker wakker geschud worden.

Zowel Burst als TamTam hebben jarenlange ervaring met hun werk voor klanten als Oxxio, Artsen zonder Grenzen, Mentos en Hero. Waarbij de eindgebruiker versus het merk en customer experience altijd centraal staat, met het doel meer groei te realiseren en zichtbaarheid te creëren.

Burst zal zich focussen op de (internationale) schaalbaarheid en gebruikersacquisitie van de verschillende startups. TamTam zal haar kennis en ervaring inzetten om de startups te helpen bij Design en User Experience om uiteindelijk het service design naar een hoger niveau te tillen.

Hans Maltha (Burst) – “Wij hebben grote sympathie voor de startups! Wij voelen ons stiekem, ondanks de jaren ervaring, elke dag nog een startup en proberen die bevlogenheid ook vast te houden. We kijken er naar uit om deze nieuwe lichting te helpen en te zorgen dat ze een vliegende start maken!”

Max Pinas (TamTam) – “Rockstart geeft ruimte aan de beste startups van 2016, wij zijn ervan overtuigd dat het succes onlosmakelijk is verbonden aan de ultieme customer experience. Onze designers kijken samen ver voorbij de homepage en/of app icon en gaan met deze startups de grenzen opzoeken van hoe hun gebruikers de grootste glimlach op hun gezicht toveren. Niet met gimmicks maar met fijnere ervaringen en het slimmer maken van hun producten en diensten.”