Industry Wire

Geplaatst door ANP

ANP sluit partnerovereenkomst met Logeion

Rijswijk, 11 april 2017 – Het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) heeft een samenwerkingsovereenkomst met de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals Logeion gesloten. Het ANP wordt kennispartner van Logeion, deelnemer aan het Centrum voor Strategische Communicatie en de Leerstoel Strategische Communicatie en sponsor van het jaarcongres C-Day. De overeenkomst heeft een looptijd van een jaar.

“Voor het ANP zijn communicatieprofessionals een belangrijke partner”, zegt Edwin de Groot, manager marketing & producties van het ANP. “De zakelijke dienstverlening van het ANP is gericht op de ondersteuning van communicatieprofessionals. We leveren kennis en bieden een breed portfolio aan diensten en producten voor de totale communicatiecyclus – agendasetting, contentcreatie en –distributie, mediamonitoring en –analyse. De samenwerking met Logeion geeft ons een mooie kans om onze kennis en content te delen, het portfolio onder de aandacht te brengen en nog beter verbinding te maken met adviseurs, ondernemers en wetenschappers in dit vakgebied.”

Het ANP wordt sponsor van C­DAY, het nationale vakcongres voor communicatieprofessionals, dit jaar op 1 juni in Nieuwegein. Daarnaast is het ANP partner van het Centrum voor Strategische Communicatie, het kenniscentrum van Logeion waar wetenschap en communicatiepraktijk elkaar ontmoeten. Edwin de Groot:  “Het ANP denkt in die rol mee over onderzoeksprojecten, maakt de Leerstoel Strategische Communicatie mede mogelijk en neemt zitting in de Wetenschapsadviesraad. Bovendien zullen we nauw samenwerken met Young Logeion, de community voor studenten en professionals tot 30 jaar, onder meer op het onderwerp ‘het Communicatievak in 2025’.”

Logeion is blij met de partnerovereenkomst met het ANP. Logeion directeur André Manning: “Het ANP is een autoriteit in de wereld van journalistiek en communicatie. Het partnerschap is een mooie aanwinst voor Logeion waar beroepsorganisatie en leden beter van zullen worden. We maken graag gebruik van de kennis, content en ondersteuning van het ANP. Omgekeerd vindt het ANP bij Logeion de deskundige en betrokken professionals die de rol van het ANP in de communicatiewereld verder kunnen versterken.”

Over het ANP
Iedereen kent het ANP. Het Algemeen Nederlands Persbureau bestaat sinds 1934 en levert jaarlijks honderdduizenden nieuwsberichten, foto’s, radiobulletins en video’s. Nederlandse media hebben langjarige relaties met het ANP. Daarnaast werkt het ANP nauw samen met de grote internationale nieuwsagentschappen. Een snel groeiend aantal bedrijven, organisaties en overheidsdiensten zet het ANP in voor mediadistributie, mediamonitoring, strategische analyses, contentcreatie en andere services. Check www.anp.nl voor een overzicht van de producten en diensten van het ANP.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht