Geplaatst door Business Contact

Van apen leren hoe klanten te verleiden

APELDOORN, 20170410 — Gedragsbioloog en schrijver van de bestsellers ‘Help, mijn baas is een aap!’ en ‘Dierbare collega’s’, Patrick van Veen presenteert woensdag 12 april 2017 zijn nieuwste boek in Apenheul. In ‘Verliefd op je klant’ beschrijft hij aan de hand van observaties scherp en met humor de manier waarop wij met klanten omgaan. Hij geeft ook inzichten hoe we klanten moeten verleiden en proberen relaties op te bouwen aan de hand van lessen uit de biologie.

Klanten zijn net mensen en mensen zijn net apen, dat is het uitgangspunt van het boek. Van Veen vergelijkt de relatie die leveranciers met klanten aangaan met het verleiden van partners. Aan de hand van dezelfde verleidingsfases wordt leveranciers tips gegeven hoe klanten te verleiden. Maar ook de interne organisatie wordt onder de loep genomen. Er wordt scherp afgerekend met procedures, klachtenafhandeling, verkopers die meer aandacht hebben voor de collega en bazen die liever personeel controleren dan zelf regelmatig in de frontlinie staan.

Patrick van Veen werkt met zijn bedrijf Apemanagement sinds 2005 samen met Apenheul en ook deze keer komen de apen regelmatig terug in het boek om de lezer een spiegel voor te houden.

De presentatie van het boek vindt plaats op 12 april 2017 om 14 uur in Apenheul, Apeldoorn.

Aanwezigen bij de boekpresentatie gaan natuurlijk ook op ontdekkingstocht bij de apen.

Verliefd op je klant
Wat een bioloog je kan leren over verkoop en klantcontact
Door: Patrick van Veen
Uitgeverij: Business Contact