Geplaatst door Appje voor de Borst

APPJE VOOR DE BORST OVERSCHRIJDT DE 10.000 DOWNLOADS

Appje voor de Borst (http://www.appjevoordeborst.com), de borstvoedingsapp van één vroedvrouw voor alle mama’s, heeft zojuist de kaap van 10.000 downloads overschreden. Deze mijlpaal behaalde vroedvrouw Hannah Van Hout – in samenwerking met IT-bedrijf Lemon Companies, Harry Demey en met ondersteuning van Kind en Gezin – negen maanden nadat de app op de markt kwam.

Mama’s hebben vaak vragen en nood aan ondersteuning zodat ze nog beter voor hun kindje kunnen zorgen. Daarom bedacht vroedvrouw Hannah Van Hout dat een mobiele applicatie hier handig voor zou zijn, alsook om de communicatie met mama’s te verbeteren.

De app, die gelanceerd werd tijdens de Belgische Week van de Borstvoeding, is bijzonder warm onthaald in de pers. Dankzij deze persaandacht, downloadden maar liefst 2000 mama’s de app in de eerste week na de lancering. Elke maand kwamen er steeds maar nieuwe mama’s bij.

Het idee van een borstvoedingsapp als aanvulling van de begeleiding door de vroedvrouw, slaat dus duidelijk aan. Elke dag wordt er hard gewerkt aan de continue verbetering van de app om zo mama’s nog beter te ondersteunen.

Initiatiefneemster en vroedvrouw Hannah Van Hout is zeer tevreden: “Het succes van de app overtreft mijn verwachtingen. Het motiveert me om nog meer mama’s de vele voordelen van borstvoeding te helpen ontdekken.”