Arch & Hook lanceert moderne website ter lancering nieuwe identiteit

Arch & Hook heeft dentsuACHTUNG gevraagd hun nieuwe brand positioning en identity door te vertalen naar een nieuw platform dat ze de mogelijkheid biedt hun duurzame objecten te etaleren en de nadruk te leggen op hun purpose; “Transform fashion and retail with sustainable materials”
Arch & Hook
Arch & Hook maakt producten van hergebruikt materiaal. Simpel gezegd is de missie om single used plastics uit te faseren. Zo snel mogelijk. Het is allemaal begonnen met sustainable kledinghangers – en hoewel het productportfolio op dit moment al veel breder is – betekent dit dat het grootste gedeelte van de klanten van Arch & Hook uit de fashion industry komt.
Neda Eneva (Director, Global Brand, Marketing and Communications @Arch & Hook: “We waren op zoek naar een partner die ons kon helpen onze missie te etaleren voor de fashion en retail industrieën, en dentsuACHTUNG overtrof onze verwachtingen. Een geweldig team om mee te werken dat altijd gefocust is op craft – het creëren van een unieke platform dat echt goed weergeeft wie we zijn als merk en als team.”
Frontrunner in sustainability
De uitdaging voor DentsuACHTUNG! was het matchen van de website met de rol van Arch & Hook als frontrunner in de sustainable innovatie in m.n. de fashion industry. De balans van veel kleurgebruik met whitespace, de scrolling animaties en innovatie grid – alles staat in het teken van het impliciet en expliciet communiceren van de missie van Arch & Hook.
Chris Mezöfi (Head of Design, dentsuACHTUNG!): “The visual design came to life by working closely with UX and Tech where each party contributed ideas on how to successfully create a compelling layout within. It could not have been done without the intimate knowledge of the brand and collaborative spirit from Arch & Hook’s designer that worked closely with our team in every step of the project.”
Weronika Swatowska (Graphic Designer, Arch & Hook): “Het verschil is echt gemaakt door het geïntegreerde team tussen ons en dentsuACHTUNG. Door de combinatie van Arch & Hook’s expertise in onze markt met die van dentsuACHTUNG in merk & design heeft echt gezorgd voor een hele hoge kwaliteit in output die onze verwachtingen heeft overtroffen.”
dentsuACHTUNG! was verantwoordelijk voor het platform design en de development is gedaan in samenwerking met Label A.
dentsuACHTUNG! werkt op het snijvlak van branding en experience en brengt vier proposities samen: Positionering & Identiteit, Products & Experiences, Social & Content en Campagnes & Activaties. Met hun credo: ‘fearlessly forward’ zijn ze een partner voor merken die vooruit willen. Achteroverleunen is in de huidige tijd geen optie. Het bureau is meerdere malen bekroond voor creativiteit en effectiviteit met o.a. ADCN, Esprix, Effie, D&AD, Eurobest, Cannes Lions en Webby awards. dentsuACHTUNG! is onderdeel van dentsu.
Over Arch & Hook
Arch & Hook (A&H) is een engineering bedrijf in duurzame materialen. Het bedrijf produceert recyclebare alternatieven voor virgin plastic binnen de mode- en retail industrie. Met een start als werelds’ eerste duurzame kledinghanger merk, heeft A&H inmiddels een revolutionaire plastic vervanger BLUE® gelanceerd, een thermoplastisch materiaal gemaakt van 100% plastic dat op weg was naar de oceaan na het gebruik door consumenten. Dit plastic komt met name uit de vier meest vervuilde rivieren op aarde. Nu het bedrijf een reeks aan innovatieve en volledige recyclebare materialen heeft bedacht, ontwikkeld en geproduceerd – denk aan metalen, acryl en FSC gecertificeerd hout – biedt A&H een reeks aan volledig aanpasbare maatoplossingen aan voor de productie en transport van producten. A&H heeft kantoren in Amsterdam, Londen, Singapore, New York en Sydney en een netwerk van medewerkers, verkopers en distributeurs in Europa, Azië en de Verenigde Staten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.