Geplaatst door GX Software

Ardanta investeert in optimale service voor klanten met GX Software

Consumenten regelen hun verzekeringszaken steeds vaker via het digitale kanaal, waardoor het bieden van online service steeds belangrijk wordt. Om zijn meer dan 2 miljoen klanten nog beter te kunnen bedienen, ging uitvaartverzekeraar Ardanta aan de slag met GX Software’s personalisatieplatform BlueConic. Op basis van historische en real-time gedragsdata krijgt elke klant de meest relevante informatie aangeboden.

Klant staat centraal en technologie is daarvoor cruciaal

‘We hebben heel veel klanten, en die willen we overwegend via onze online kanalen bedienen’, licht Joris Kröner toe, Online Strateeg bij Ardanta. ‘Om op deze schaal toch een persoonlijke service te kunnen bieden, heb je technologie nodig. Het was voor ons meteen duidelijk dat personalisatie en marketing automation de volgende stap was.’

Daarom ging Ardanta aan de slag met BlueConic van GX Software. ‘Alles wat we van onze klanten wisten, zat verspreid in verschillende systemen’, zegt Kröner. Deze gesepareerde data is nu samengebracht in centrale klantprofielen. ‘Dat is het meest krachtige van BlueConic: het haalt alle klantdata op en besluit op basis daarvan wat voor een individuele online bezoeker de meest relevante boodschap is.’

Marketing op basis van bewustzijn en dialoog

Met BlueConic stelt Ardanta per bezoeker vast of die klant is en past het zijn site vervolgens daar op aan. Zo verdwijnt content die voor klanten irrelevant is. Bovendien reageert de site real-time op het gedrag van bezoekers: als klanten bijvoorbeeld bij de aanmelding voor Mijn Ardanta onverhoopt vastlopen, verschijnt er een helpvenster om ze weer op weg te helpen.

‘De service voor klanten moet nog beter’, benadrukt Kröner. ‘In mei lanceren we een nieuwe Mijn Ardanta. Als die er is, willen we aan de hand van de Customer Effort Score inzichtelijk maken hoe snel en effectief we onze klanten helpen. Met dat inzicht kunnen we vervolgens onze kanalen aanscherpen waar nodig.’

Deze klantgerichte strategie zit verankerd in het DNA van Ardanta. Kröner: ‘Veel websites van verzekeraars zijn gericht op het binnenhalen van nieuwe klanten. Verzekeringen afsluiten is niet onze primaire focus. Wij willen consumenten bewust maken van wat er allemaal komt kijken bij dood en overlijden. Op die manier bouwen we een merkvoorkeur op voor Ardanta. Daarom hebben we drie jaar geleden doodgaanendoorgaan.nl gelanceerd, een niet-commerciële website met uitsluitend kwalitatieve content. Met succes: de site is inmiddels bezocht door een kleine miljoen bezoekers en we hebben 30.000 fans op Facebook.’

*****************************************************************************

Over Ardanta

Uitvaartverzekeraar Ardanta maakt deel uit van a.s.r., één van de grootste verzekeraars van Nederland. Ga naar asrnederland.nl voor meer informatie over a.s.r.

Over GX Software

GX Software is hét softwarebedrijf voor organisaties die digitale kanalen persoonlijk willen maken. Met de Customer Experience Management-oplossing XperienCentral stelt GX Software organisaties in staat om álle online en offline contactmomenten met klanten te beheren en coördineren. Dankzij rijke klantdata en relevante content voorziet XperienCentral klanten altijd real-time van de beste interacties. Dat resulteert in ultieme klantcommunicatie, met hogere klantloyaliteit en meer omzet tot gevolg. En daar plukken veel grote Nederlandse bedrijven – waaronder Nationale-Nederlanden, Aegon, KPN, WNF en Ajax – al jaren de vruchten van.