Aruba introduceert de volgende generatie van het Mobile Engagement platform

Aruba (onderdeel van HP Enterprise) introduceert een mobiel platform dat in staat is om ‘Internet of Things’(IoT) compatibele sensoren te combineren met tools voor een gedetailleerde analyse over gebruikers, apparaten en locaties. Dit is de eerste cloud-based oplossing voor Beacon management van WiFi-netwerken voor meerdere aanbieders.
U herinnert zich misschien dat Aruba afgelopen jaar het Beacons platform introduceerde waarbij organisaties de mogelijkheid kregen om aangepaste berichten en exacte interne en externe navigatie gericht te verzenden naar de mobiele apparaten van de gebruiker.
Wat is er nieuw?
- Toevoeging WiFi en BLE-compatibele sensor: mogelijkheid om ieder elektronisch apparaat te koppelen aan IoT innovaties.
- Meten van prestaties van fysieke advertenties.
Met betrekking tot de klanten heeft Aruba de software uitgetest met een klein aantal klanten zoals de Spaanse kunstgalerie Real Academia de Bellas Artes de San Fernando die nu gebruik maakt van een speciale maatwerk app die de bezoekers in het museum rondleidt en informatie geeft over de stukken die ze op het moment bekijken.
In de VS wordt momenteel een aantal trials uitgevoerd met Orlando International Airport en een aantal grote sportlocaties waaronder het Levi’s Stadium (San Francisco 49ers), het Amway Center (Orlando Magic) en het AT&T Stadium (Dallas Cowboys). Deze klanten hebben een aanzienlijke verhoging van het klantencontact en hogere opbrengsten van activiteiten op de locatie vastgesteld.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.