Industry Wire

Geplaatst door Asendia

Asendia introduceert nieuwe ‘Pocket Guide to Cross-border E-commerce’ – met tips voor succes en aandacht voor hotspots voor potentiële groei

De ‘Pocket Guide to Cross-Border E-commerce’ van Asendia, de joint venture van La Poste en Swiss Post, is online te verkrijgen (www.asendia.nl/guide) en bevat nuttige info om detail- en groothandel te helpen hun potentiële e-commerce groeikansen wereldwijd te verzilveren. Binnen de wereld van het online winkelen verdwijnen de landsgrenzen immers en consumenten vinden steeds vaker hun weg over de grenzen heen..

Asendia wil met zijn nieuwe ‘Pocket Guide to Cross-border E-commerce’ bedrijven helpen een helder beeld te krijgen waar de potentiële grensoverschrijdende kansen te vinden zijn, en hoe die het best benut kunnen worden. Om te ontdekken waar de grootste kansen liggen, is de gratis te downloaden Pocket Guide vanaf nu beschikbaar op www.asendia.be/guide

In de nabije toekomst zal het ontsluiten van de potentiële groei in e-commerce niet alleen de aandacht krijgen van bedrijven die alleen online werken, maar zullen ook veel winkelketens en detaillisten met meerdere verkoopkanalen deze nieuwe markten willen ontsluiten. Naar verwachting zullen de B2C e-commerce-verkopen alleen dit jaar al met 20% stijgen naar 1,5 biljoen $ (bron:EMarketer.com).

Voor detaillisten en groothandelaren die beseffen dat grensoverschrijdende e-commerce een manier is om hun bedrijf te laten groeien wordt dit steeds makkelijker te realiseren. Met de zich snel ontwikkelende wereldwijde e-commerce afzetmarkt* en met wat planning vooraf hebben zowel kleine als grote bedrijven de kans om internationaal te handelen.

Sonja Van Dorslaer, General Manager Asendia Belgium zegt: “Met deze vooruitzichten is het duidelijk dat het potentieel enorm is met name voor Belgische ondernemingen die deze uitdaging aangaan. Maar we komen best beslagen op het ijs en daarvoor is relevante informatie nodig. De ‘guide’ is daarbij de eerste stap.”

Handig zakboekje

Asendia’s Pocket Guide biedt tips en adviezen voor het plannen van een succesvolle strategie voor grensoverschrijdende e-commerce, en een aantal belangrijke factoren en elementen die van aanvang af in aanmerking moeten worden genomen.

Een eerste stap bestaat uit ontdekken waar de huidige wereldwijde hotspots voor e-commerce zich bevinden. De Pocket Guide biedt hier een overzicht van, maar ook tips over belangrijke punten die bij het kiezen van de nieuwe te benaderen geografische markten moeten worden meegenomen. De Pocket Guide is in drie gebieden opgesplitst: Europa, Amerika en Azië-Pacific, en beschrijft een aantal van de landen die de beste groeikansen binnen elk van deze regio’s bieden.

Een andere belangrijke bepalende factor is te ontdekken, waar uw producten vooral in trek kunnen zijn.

Klant is belangrijkste factor voor succes

De Pocket Guide bevat ook tips voor het ontwikkelen van een klantgerichte strategie in grensoverschrijdende e-business. Nieuwe klanten winnen of terugkerende internationale omzet/afzet? laten groeien hangt af van één sleutelfiguur: de consument. Asendia vindt het dan ook van essentieel belang dat het leven van die consument zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt met o.a. uitstekend klantenadvies, een gemakkelijke koopervaring en vooral een  perfecte levering en dienst-na-verkoop., En de Pocket Guide geeft ook daar tips

Manuel Bonnin, Head of Industry – Distance Selling en E-commerce bij Asendia vertelt: “De nieuwe technologie loopt voorop bij de wereldwijde groei van e-commerce en m-commerce en biedt betere toegang tot producten met een winkelervaring die altijd en overal mogelijk is.

Binnen een internationale markt moeten klanten echter wel weten dat goederen, ongeacht hun locatie, snel verzonden en bezorgd zullen worden. Het werken met een betrouwbare leverancier van bezorgoplossingen bij uw grensoverschrijdende bedrijfsactiviteiten kan daarom in belangrijke mate bijdragen aan uw succes bij het vervullen en zelfs overtreffen van de klantverwachtingen.

*In 2018 wordt verwacht dat 130 miljoen grensoverschrijdende shoppers meer dan 300 miljard $ zullen uitgeven in Australië, Brazilië, China, Duitsland, het VK en de VS (bron: PayPal)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht