Awin & FamilyBlend sluiten strategisch partnership

Amsterdam, 15 februari 2018 – Affiliate marketingnetwerken Awin en FamilyBlend hebben een uniek partnership gesloten, waarmee het de krachten bundelen om het segment Jonge gezinnen & supermarkten beter te bedienen.
Deze samenwerking kreeg ruimte door de overname van affilinet door netwerkgigant Awin. FamilyBlend was eind 2016 al een technische samenwerking aangegaan met affilinet, waarin het de technologie van het Duitse netwerk afnam en aanbood aan zijn klanten. Het was daarom vanzelfsprekend dat beide partijen met elkaar om tafel gingen om een nieuwe optimale samenwerking te construeren. Voorop bij de nieuwe samenwerking staat het zorgen voor synergie en het bieden van toegevoegde waarde.
Jesse Le Grand, Client Services Director Awin: “We zijn verheugd met onze nieuwe partnership en we zijn ervan overtuigd dat we de markt iets extra’s kunnen bieden. Hoewel we al een tijd lang samen actief zijn op de markt heeft dat nooit gevoeld als hevige concurrentie. Er was altijd wederzijds respect voor hetgeen we deden. Awin is dé internationale marktleider binnen affiliate marketing en FamilyBlend heeft adverteerders en publishers altijd een extra dimensie kunnen bieden in het segment van jonge gezinnen en supermarkten als het gaat om de combinatie van performance en branding. Nu gaan we deze krachten juist bundelen waardoor we gezamenlijk de markt binnen dit segment naar het volgende niveau kunnen brengen.”
Voor Awin betekent deze samenwerking dat zij haar partners een breder aanbod kan aanbieden in het jonge gezinnen & supermarkten segment. Met de wereldwijde uitrol van zijn nieuwe platform en de recente investering in Influencer marketing zal Awin de aantrekkingskracht en het bereik van affiliate marketing uitbreiden, waarin het zijn grote netwerk van adverteerders en publishers innovatieve oplossingen en strategische begeleiding biedt.
Op zijn beurt is FamilyBlend in staat zijn huidige en toekomstige klanten niet alleen een betere technische oplossing te bieden wat uiteindelijk zal resulteren in een omzetimpuls, ook biedt FamilyBlend met deze samenwerking aan zijn klanten meer bereik, extra tools en betere service.
Rik van Elk, Directeur FamilyBlend: “Performance marketing ontwikkelt zich in rap tempo als gevolg van technische innovaties, accountmanagement en schaalgrootte. Door deze samenwerking kan FamilyBlend zijn adverteerders en bijbehorende publishers in één keer vele technische en performance vernieuwingen aanbieden. Deze samenwerking betekent niet dat FamilyBlend haar strategie veranderd benadrukt van Elk. “Juist door deze samenwerking kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn; meer omzetgroei, betere service en meer bereik genereren voor onze adverteerders. Zowel op performance als op branded content vlak.”
Met het bereiken van het partnership kan er een start gemaakt worden van het migreren van de FamilyBlend accounts naar het Awin platform en het samenvoegen van de publisher portfolio’s. Met de uitgebreide ervaring van Awin in het migreren van programma’s naar het nieuwe wereldwijde platform worden hier geen problemen mee verwacht en kunnen de partners van FamilyBlend hier binnenkort meer informatie over verwachten.
Over Awin
Awin, onderdeel van de Axel Springer familie, is een wereldwijd affiliate marketing netwerk. Met ShareASale en affilinet bestaat de Awin Groep uit 15 kantoren wereldwijd, 1.000 medewerkers, 100.000 actieve publishers en 13.000 adverteerders, die klanten verbinden met merken in meer dan 180 landen over de hele wereld. Actief in de retail-, telecom-, travel en finance branche, genereerde Awin het afgelopen boekjaar €13.6 miljard omzet voor zijn adverteerders en €607 miljoen voor zijn publishers.
Over FamilyBlend
FamilyBlend is marktleider in Native Advertising & Performance Marketing in de doelgroep jonge gezinnen. Samen met onze 6.000 publishers en influential bloggers bereiken wij 3 miljoen jonge gezinnen.
Het maken van effectieve contactmomenten met potentiele klanten, gedurende de gehele ‘customer journey’ is onze focus. Deze contactmomenten komen tot stand door het maken van de juiste mix uit online marketing tools en effectief bereik. Dit noemen wij ‘Blenden’. Hierbij maken wij resultaten zowel kwantitatief als kwalitatief transparant.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.