Geplaatst door Barracuda

Barracuda introduceert nieuwe web application firewall-as-a-service

Krachtige web application firewall nu beschikbaar als clouddienst; eenvoudige applicatiebeveiliging voor organisaties van iedere grootte

• Nieuwe web application firewall (WAF) van Barracuda in de cloud beschermt websites en web applicaties tegen geavanceerde aanvallen, bots, DDoS en zero-day dreigingen.
• Breed scala aan beheeropties, van configuratie via ‘één druk op de knop’ tot het zelf instellen van iedere beleidsregel.
• Applicaties zijn binnen enkele minuten beschermd, ongeacht waar ze worden gehost.

Venlo, 16 mei 2018 – Barracuda Networks introduceert een nieuwe web application firewall (WAF) die als clouddienst wordt aangeboden. De Barracuda WAF-as-a-service maakt het makkelijker om beveiliging voor web applicaties uit te rollen en te beheren. De nieuwe dienst is gebaseerd op de bewezen web applicatie beveiligingstechnologie van Barracuda en biedt bescherming tegen onder andere geavanceerde aanvallen, DDoS, SQL-injecties, zero-day dreigingen en JSON-dreigingen.

‘Organisaties van iedere grootte stappen over op cloudtoepassingen om de dienstverlening te verbeteren. Beveiliging moet daarbij een topprioriteit zijn. Ongeacht waar web applicaties worden gehost, organisaties hebben geavanceerde beveiliging nodig tegen tal van wereldwijde aanvallen”, zegt Alain Luxembourg, territory manager Nederland bij Barracuda Networks. “Met de nieuwe WAF-as-a-service neemt Barracuda de complexiteit weg rond het uitrollen en beheren van applicatiebeveiliging. Zonder dat daarbij de controlemogelijkheden worden beperkt.”

Barracuda WAF-as-a-service biedt geavanceerde beveiliging voor web applicaties, zonder de overhead die gepaard gaat met het uitrollen en beheren van een aparte appliance. Klanten kunnen kiezen uit een breed scala aan configuratiemogelijkheden, van volautomatische configuratie via de gratis Barracuda Vulnerability Remediation Service (BVRS) tot het zelf instellen van iedere beleidsregel. Met behulp van BVRS kunnen beheerders makkelijk kwetsbaarheden in web applicaties opsporen, automatisch verhelpen en monitoren. Dit maakt het voor iedere organisatie eenvoudig om web applicaties te beveiligen, met een minimale beheerinspanning.

Volgens Gartner “kiezen organisaties steeds vaker voor ‘as-a-service’ oplossingen en neemt de vraag toe naar producten die uitgerold kunnen worden op Infrastructure-as-a-Service (IaaS). Deze verschuiving creëert risico’s, vooral voor gevestigde bedrijven, maar creëert ook kansen voor nieuwe oplossingen en voor meer groei.”(1)

Meer informatie over Barracuda WAF-as-a-service: https://barracuda.com/waf-as-a-service.

(1) Gartner Market Trends: Web Application Firewall Market is Ripe for Disruption, 12 december 2017, door Dale Gardner.

Over Barracuda Networks
Barracuda vereenvoudigt IT met voor de cloud geschikte oplossingen waarmee klanten hun netwerken, toepassingen en data kunnen beschermen, ongeacht waar deze zich bevinden. Deze krachtige, gemakkelijk te gebruiken en betaalbare oplossingen worden gebruikt door ruim 150.000 organisaties over de hele wereld. Ze zijn beschikbaar als appliance, als virtuele appliance en in configuraties voor de cloud en voor hybride omgevingen. Het businessmodel van Barracuda is gericht op het bieden van waardevolle, op abonnementen gebaseerde IT-oplossingen die end-to-end netwerk- en databescherming bieden. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.