Beautyconcern Coty gaat samenwerking aan met mediabedrijf Storyboard

Coty heeft na een pitch gekozen voor content en influencer specialist Storyboard. Het Amsterdamse mediabedrijf wordt per direct verantwoordelijk voor de always-on social strategieën voor onder andere Max Factor en Rimmel London.
Het internationale beautyconcern Coty heeft haar merken (o.a. Max Factor, Rimmel London, Bourjois en Sally Hansen) de afgelopen jaren voorzien van aangescherpte positioneringen, waarin digital een steeds groter aandeel vervult. Om deze positioneringen ook op sociale media tot leven te brengen is er een pitch uitgeschreven, waar diverse bureaus aan hebben deelgenomen. De bureaus werden uitgedaagd om een innovatief plan te ontwikkelen, inclusief originele content, integratie van internationale campagnes en community management.
De keuze is gevallen op het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard, dat per direct voor de beautymerken van start gaat. Storyboard media opereert sinds 2011 als full service social agency. Daarnaast is het grondlegger van het fenomeen ‘celebrity influencer marketing’ in de Benelux, en heeft het inmiddels een grote footprint in het influencer domein in West Europa.
Martijn de Kemp, CEO Storyboard: “Onze samenwerking met Coty komt voort uit een volledige synergie van al onze business units. Storyboard Studio’s, onze in-house productieafdeling, werkt in de executie gestroomlijnd samen met ons influencer team. Samen met grote, gerenommeerde influencers gaan we voor ieder merk een always-on format lanceren om te zorgen voor awareness en bereik. Parallel hieraan werken we met micro influencers om op efficiënte wijze user generated social content te ontwikkelen en verspreiden, met als doel bouwen aan consideration en in de toekomst ook conversie.
We brengen de werelden van data, influencers en de social content strategieën al langer samen, maar het gebeurt niet iedere dag dat we een nieuwe kans krijgen om dat in een always-on aanpak voor ‘s werelds meest iconische merken te mogen doen. We zijn trots om samen met Coty te bouwen aan een future-proof social mediastrategie voor hun merken.”
Over Storyboard
Storyboard is een full service creative media company gespecialiseerd in digital strategies,
branded content en influencer marketing. Vanuit onze strategische hub, in-house
(video)productie, dedicated mediaspecialisten én uitgebreide netwerk aan invloedrijke celebrities en social influencers bereiken we wekelijks miljoenen consumenten. Dit doen we voor merken als Heineken, ASICS en Jack Daniel’s.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.