Geplaatst door SAP

Beeztees legt basis voor de toekomst met SAP S/4HANA

Beeztees heeft samen met implementatiepartner Ctac de stap gezet van SAP ECC naar SAP S/4HANA. Het ‘leukste merk in huisdierbenodigdheden’ investeert met een nieuw ERP-systeem in continuïteit, bestendigheid, veiligheid en innovatiekracht.

Beeztees, een veelzijdig merk in de wereld van huisdierbenodigdheden, biedt een breed scala aan producten voor honden, katten, knaagdieren, vogels en vissen. Hun assortiment omvat alles van comfortabele hondenmanden en interactief knaagdierspeelgoed tot stevige krabpalen en gezellige vogelhuisjes. Dankzij een sterk netwerk van retailers, waaronder bekende namen als Intratuin en Welkoop, bereikt Beeztees dierenliefhebbers in maar liefst 55 landen.

Groeimarkt
De markt waarin Beeztees actief is, groeit snel. “En natuurlijk willen wij als belangrijke speler in de markt blijven aanhaken op die markt”, zegt Job van Riel, eigenaar van Beeztees. Om die reden wordt de logistieke operatie van het bedrijf verder uitgebouwd. Dit leidt in Waalwijk tot 32.000 m2 meer ruimte voor warehousing en orderpicking.

“Maar om de groei te kunnen faciliteren, heb je ook een goed opererend ERP-systeem nodig dat de groei kan ondersteunen”, merkt Van Riel op. “Ons SAP ECC-systeem was verouderd en bood onvoldoende mogelijkheden voor koppelingen met software van derde partijen. Het systeem vormde een obstakel voor efficiëntie en innovatie. We hadden behoefte aan een modern, schaalbaar en toekomstbestendig ERP-platform dat digitalisering en automatisering ondersteunt, passend bij onze ambitieuze groeiplannen.”

Technische exercitie
SAP S/4HANA nam eind 2023 het stokje over van SAP ECC, waarbij alle data succesvol naar het nieuwe systeem werden overgezet. Van Riel: “Bij zo’n migratie moeten alle puzzelstukjes op hun plek vallen. Het vormt een technische exercitie waarbij vertrouwen in de expertise van je SAP-partner essentieel is. Dan is het enorm waardevol als je een consultant hebt die naast de techniek ook de bedrijfsprocessen door en door kent.”

Beeztees vertrouwt al sinds het ontstaan van het bedrijf op de expertise van SAP-partner Ctac. “Alle ontwikkelingen die we hebben doorgemaakt, hebben we samen doorgemaakt”, zegt Pascal van de Ven, procesmanager bij Beeztees. “De consultants van Ctac zijn bij ons kind aan huis.”

Futureproof
De overstap naar het nieuwe systeem verliep volgens Van Riel probleemloos. “De klanten hebben niets gemerkt van de livegang, en dat was voor ons uitgangspunt nummer 1.” Ook de eerste ervaringen met SAP S/4HANA zijn positief. Van de Ven: “De medewerkers ervaren een veel sneller systeem. Het aanroepen van informatie gaat veel sneller en de communicatie met externe partijen gaat veel soepeler.”

“We draaien nu op een hypermodern platform”, stelt Van Riel tevreden vast. “We hebben met SAP S/4HANA de basis gelegd voor de toekomst. We zijn futureproof.”

Videolink: https://youtu.be/glxRk9ajgJY