Geplaatst door Netgear

De bestverkochte draadloze beveiligingscamera is nu nog beter: NETGEAR Arlo Pro 2 neemt op in 1080p

Gouda, 13 februari 2018 – NETGEAR presenteert de nieuwe generatie Arlo Pro’s: Arlo Pro 2. Deze draadloze beveiligingscamera beschikt over alle functionaliteiten van zijn voorganger, en speelt met nieuwe opties in op behoeften van gebruikers. Arlo Pro 2 beschikt over kwalitatief hoogwaardige 1080p HD-video, een plugin-optie voor zonne-energie en ondersteuning voor Amazon® Alexa™, livemonitoring van camera’s vanaf de Echo Show en TV’s die verbonden zijn met FireTV.

De weerbestendige Arlo Pro 2 kan overal worden geplaatst. Door het slanke, compacte en onopvallende ontwerp houdt de camera discreet een oplettend oog in het zeil: je bedrijf, familie, werknemers, huisdieren en bezoek zijn zowel binnen als buiten goed beveiligd. En met het (los te verkrijgen) Arlo Solar Panel kunnen de batterijen met enkel een paar dagen zonlicht volledig heropgeladen worden.

Nu het beeld in 1080p wordt opgenomen, kunnen gebruikers in de Arlo app nog verder inzoomen voor nog meer detail. De 130 graden zicht, nachtstand en verbeterde bewegingsdetectie zorgen ervoor dat Arlo Pro 2 ieder moment glashelder kan vastleggen.

De Arlo Pro 2 beschikt daarnaast over een ingebouwde speaker en microfoon voor tweerichtingscommunicatie, en de sirene op het basisstation kan op afstand worden ingeschakeld of door beweging- of geluiddetectie afgaan. Hierdoor kun je alles horen wat in en om het huis gebeurt, of spreken met bijvoorbeeld een bezorger, je kinderen of tegen huisdieren. Ook kun je inbrekers laten schrikken, nog voordat er iets gestolen is.

Arlo Pro 2 biedt extra voordelen wanneer hij binnen wordt aangesloten: hij detecteert beweging nu nog sneller. Met de nieuwe Look Back-functie, actief wanneer de camera is aangesloten, worden video’s opgenomen nog voordat beweging wordt gedetecteerd. De drie seconden aan extra beeldmateriaal zorgen voor een completer beeld van wat er is gebeurd. Daarnaast ondersteunt Arlo 2 zogenoemde motion activity zones. Om daarvan gebruik te maken, moet de Arlo Pro 2 worden ingeplugd en de specifieke gebieden die in de gaten moeten worden gehouden aangemerkt. Vervolgens ontvang je een bericht op je smartphone als er beweging wordt waargenomen. Daarnaast is er nog de betaalde optie voor voortdurende opname van video, zodat je werkelijk geen moment meer hoeft te missen.

Bij aankoop ontvangt elke gebruiker ondersteuning voor gebruik van vijf camera’s en gratis zeven dagen cloudopslag. Alle extra abonnementen laten, zoals gebruikelijk bij Arlo, de gebruiker bepalen hoe lang elke video wordt opgeslagen en hoeveel camera’s worden aangesloten. Optionele serviceabonnementenzijnbeschikbaar voor Arlo-systemen.Arlo Pro 2 is voorzien van een slimme in- en uitschakelfunctie op basis van uw schema of locatie.

Via platformen als IFTTT en Samsung SmartThings kan de Arlo Pro 2 worden verbonden met smart home-apparaten. Met de Arlo Skill for Amazon Alexa kunnen live feeds of opgenomen video worden bekeken op Echo Show of Amazon Fire TV. Met een eenvoudig stemcommando aan Alexa kan Arlo worden gevraagd om bepaalde locaties in beeld te brengen.

“Arlo Pro 2 weerspiegelt onze scherpe focus op de meest innovatieve, flexibele en gebruiksvriendelijke beveiligingsoplossingen voor privé en zakelijk gebruik”, zegt Pat Collins, senior vice president Arlo producten bij NETGEAR. “Met 1080p HD video, gecombineerd met ons gepatenteerde draadloze ontwerp, zorgt Arlo Pro 2 voor een uitstekende video ervaring en ongeëvenaard beeld op elke hoek van hun huis of kantoorpand, binnen, buiten, overdag en ’s nachts. Met de extra functionaliteiten en de mogelijkheid om bewegingsdetectie te optimaliseren met activiteitszones, blijft de flexibiliteit van Arlo toenemen. Gebruikers beschikken over de meest uitgebreide bescherming van wat het allerbelangrijkst voor hen is.”

Prijzen en beschikbaarheid
Arlo Pro 2 Add-on Camera is nu beschikbaar voor een adviesprijs van € 279,99. De Arlo Pro 2 Security Camera System met twee camera’s inclusief een basisstation is verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 619,99 .

Arlo Pro 2, Arlo Pro en Arlo draadloze camera’s zijn uitwisselbaar. Je kunt de nieuwe Arlo Pro 2 camera’s toevoegen aan een Arlo Pro of Arlo draadloos basisstation, of kunt al bestaande Arlo draadloze camera’s koppelen aan het nieuwe Arlo Pro basisstation.

Arlo Pro 2 Accessoires
Accessoires voor Arlo Pro 2 worden los verkocht en vereisen een bestaand Arlo Pro of Arlo Pro 2-systeem.

Arlo Charging Station (VMA4400C)
Laadt twee batterijen tegelijk op, zodat camera’s zo min mogelijk zonder stroom hoeven

Arlo Pro Rechargeable Battery (VMA4400)
Extra 2440mAh Lithium Ion batterij en fast-charging poweradopter voor Arlo Pro en Arlo Pro 2

Arlo Pro Skins (VMA4200)
Lichtgewicht siliconenhoes beschermt tegen regen en camoufleert de camera

Arlo Solar Panel (VMA4600)
Met enkele uren zonlicht laad je elke Arlo-camera op

Meer informatie
NETGEAR biedt meerdere opties in de Arlo Smart Home Security Camera productfamilie, waaronder de originele Arlo, Arlo Pro, Arlo Q, Arlo Q Plus met Power over Ethernet (PoE), Arlo Baby voor de babykamer, en Arlo Go, de eerste mobiele HD-beveiligingscamera met 4G LTE.