Industry Wire

Geplaatst door commercetools

Betere gebruikerservaring en meer online services NS kiest met commercetools voor modernste technologie om digitale ambities waar te maken

AMSTERDAM – commercetools, leverancier van e-commerce software en tevens uitvinder van headless commerce, gaat aan de slag voor de Nederlandse Spoorwegen (NS). NS wil Nederland beter bereikbaar maken en de flexibele en schaalbare technologie van commercetools gaat daar een fundamentele rol in spelen. Het betreft een langdurige samenwerking, waarbij de ambities van NS om klantvriendelijker, veiliger en toekomstgerichter online dienstverlening aan te bieden, waargemaakt kunnen worden.

Als dienstverlener in de wereld van het openbaar vervoer werkt NS aan duurzame bereikbaarheid voor iedereen. Voor reizigers wil NS reizen zo makkelijk en snel mogelijk maken. Zowel in de fysieke wereld als online. Om deze ambitie digitaal te kunnen waarmaken, wil NS het IT-landschap binnen de organisatie vernieuwen met moderne technologie, waarbij gebruikersgemak centraal staat in de vorm van een ‘one-stop-shop’.

IT-architectuur in eigen hand
Jaarlijks verkoopt NS zo’n 15 miljoen losse kaartjes. Niet elk ICT-systeem kan dit grote volume aan. Ivo Steffens, directeur Commercie bij NS: “commercetools biedt NS een platform dat grote volumes aankan, nu en in de toekomst. Met de keuze voor commercetools wordt NS koploper op het gebied van ICT binnen het openbaar vervoer. De reiziger gaat dit merken door een betere gebruikerservaring en meer online services. Denk hierbij aan het gebruik van deelmobiliteit, zoals fietsen en scooters.“

In beweging blijven
“Ontwikkelingen volgen elkaar snel op, wat flexibele en schaalbare technologie nodig maakt, ook in het OV” zegt Dirk Hörig, CEO en medeoprichter van commercetools. We zijn verheugd om met NS samen te werken om een moderne e-commerce ervaring door te ontwikkelen en high-tech adoptie in het OV te bevorderen”.
“Technologie moet mee kunnen groeien met de ambities van een organisatie,” vult Ivo Steffens aan. “Er werken veel IT’ers bij NS. In commercetools hebben we de juiste partner gevonden om alles wat we zelf in huis hebben ook te kunnen gebruiken om daadwerkelijk te kunnen innoveren. Deze samenwerking zorgt ervoor dat wij met de aller-modernste technologie het reizen met OV nog aantrekkelijker kunnen maken, en daar zijn wij trots op.”

Focus op innovatie
Door de samenwerking krijgen de ontwikkelaars bij NS de kans nieuwe ideeën en innovaties uit te voeren. Voorheen was dit niet mogelijk doordat het updaten van het landschap niet snel genoeg ging. commercetools levert software via API’s, waardoor NS het zelf kan integreren in het eigen landschap. Zo komt de focus te liggen op innovatie in plaats van ad hoc oplossingen. Wanneer er technisch meer mogelijk is, zal de samenwerking tussen de business en technische teams een impuls krijgen.

“Met de manier waarop ICT nu wordt georganiseerd, zet NS de klant echt centraal. Iets wat veel bedrijven zeggen, maar nog niet echt doen”, sluit Dirk Hörig af. Wij zijn trots dat we de Nederlandse Spoorwegen kunnen ondersteunen in hun missie Nederland toegankelijker te maken en we bieden de IT-medewerkers van NS de mogelijkheid om zich zonder restricties te ontwikkelen.”

Meer informatie is te vinden op https://commercetools.com/.

—————————————————————————————————————-

Over NS
NS is actief in de wereld van het openbaar vervoer. Duurzame bereikbaarheid voor iedereen is de ambitie van NS. NS investeert daarom in al het vervoer dat een goede aanvulling is op de trein. Want vrijwel niemand reist alleen met de trein. Je reis begin je met de NS-app en daarmee plan je makkelijk al je reizen met het openbaar vervoer, zoals trein, OV-fiets of deelauto. Onderweg wil NS reizigers zo goed mogelijk van dienst zijn, 24 uur per dag 7 dagen per week.

Over commercetools
commercetools is een innovatieve technologische disruptor en toonaangevende leverancier van e-commerce software. ’s Werelds meest iconische merken vertrouwen op de krachtige, flexibele, schaalbare oplossingen van commercetools om hun steeds veranderende digitale commerce-behoeften te ondersteunen. Met de moderne MACH (Microservices-based, API-first, Cloud-native, and Headless) benadering biedt commercetools klanten de flexibiliteit om te innoveren en itereren, on- en offline kanalen samen te voegen, hogere inkomsten te genereren en hun e-commerce bedrijf toekomstbestendig te maken.
commercetools is in 2022 voor de derde keer op rij benoemd tot leader in de Garter magic quadrant.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht