Industry Wire

Geplaatst door Dept

De Bijenkorf brengt retail online met magische digitale experience

 

Amsterdam, maandag 8 november 2021 – Iedereen heeft wel eens stilgestaan voor een etalage van de Bijenkorf en zich verwonderd over hoe bijzonder en verrassend deze kan zijn. De Bijenkorf en Dept creëerden daarom een magische, branded experience die de verwondering van de Bijenkorf op een digitale manier tot leven laat komen in de feestdagencampagne, genaamd Bewonder & verwonder.

De Bijenkorf legt al enige tijd een grotere focus op digitale transformatie. De Bewonder & verwonder-campagne is een volgende stap op gebied van digitale experiences en heeft als doel klanten te verrassen en inspireren. De bezoeker wordt onder leiding van een bij meegenomen op een digitale reis door het magische bos en ontdekt gaandeweg feestelijke producten die geïnspireerd zijn door de natuur. De verleidende features van de feestdagencampagne komen terug op meerdere kanalen, waarin de bij het kenmerkende element is en onder andere te zien op debijenkorf.nl en in de verschillende social media teasers.

Elbert Chang, senior manager digital content bij de Bijenkorf: “Bij de Bijenkorf willen we dat iedereen zich bijzonder kan voelen. Dus ook digitaal. Op het digitale platform creëren we het hele jaar door relevante en creatieve content die de Bijenkorf-fan inspireert en adviseert. Maar tijdens het feestseizoen pakken we natuurlijk grootser uit. En hebben we ervoor gekozen op samen met Dept een unieke magische ervaring neer te zetten die de campagne online tot leven laat komen.”

“Technologie heeft een andere rol in ons leven genomen en dit soort innovatie is belangrijk om merk en experience echt samen te laten komen”, vertelt Max Pinas, executive creative director bij Dept. “Dat bewijst de Bijenkorf met deze betoverende ervaring. We wilden de fysieke etalage-ervaring evenaren en nieuwsgierigheid bij de bezoeker wekken – dat lukte in korte tijd door creativiteit en technologie slim te combineren.”

Dept heeft in opdracht van de Bijenkorf de strategie en het concept bedacht en het design gemaakt. Voor de productie is het internationale creatieve bureau Dogstudio aangehaakt. Hoe het project tot stand is gekomen lees je hier.

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 600 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht