Industry Wire

Geplaatst door Billink

Billink brengt demografie achteraf betalende klant in kaart

Achteraf betalen specialist Billink heeft onderzoek gedaan naar klanten die kiezen voor uitgestelde betalingen en deze bevindingen in de vorm van een gratis whitepaper uitgebracht onder de naam ‘Ken je achteraf betalende klanten’. In de whitepaper wordt onder andere ingegaan op inkomensniveaus, de man-vrouwverhouding en leeftijdscategorieën van deze groep online shoppers.

In het onderzoek is gekeken naar de verhoudingen in hoger- en lager opgeleiden onder het achteraf betalend publiek. Daarnaast geeft de whitepaper antwoord op de vraag of het inkomen een correlatie vertoond met de keuze voor een uitgestelde betaling. Verrassend genoeg blijkt dat juist de hogere inkomens in verhouding vaker gebruik maken van deze betaaloptie.

In de whitepaper worden de cijfers uit het onderzoek van Billink vergeleken met de gegevens uit de laatste GfK Thuiswinkel Markt Monitor van belangenvereniging Thuiswinkel.org. Dankzij deze cijfers kunnen de verhouding mannen ten opzichte van vrouwen en de leeftijdsverdeling van achteraf betalers tegenover alle online shoppers beschreven worden.

Uit het onderzoek blijkt dat vrouwen vaker de keuze maken voor een uitgestelde betaling. Maar liefst 60% van de achteraf betalers is vrouw. Daarnaast is achteraf betalen populair onder een jonger publiek. Het onderzoek van Billink laat zien dat 29% van de groep 30 tot 39-jarigen bij online aankopen kiest voor deze betaalmethode, terwijl een oudere doelgroep sneller kiest voor directe betaalopties.

Billink biedt webshop eigenaren graag een helpende hand op allerlei (technische) vlakken. Achteraf betalen biedt webwinkels namelijk volop kansen. Zeker wanneer men de bevindingen uit de whitepaper naast analyses over de eigen doelgroep legt. Daarmee kan er nóg specifieker op de wensen van de klant ingespeeld worden.

De whitepaper download je hier.

Photo by Blake Wisz on Unsplash

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht