Industry Wire

Geplaatst door BloomReach

BloomReach breidt executive team uit met CMO David Hurwitz en CFO Dave Pomeroy

Ervaren executives gaan bedrijf helpen bij behalen ambitieuze wereldwijde groeiplannen

MOUNTAIN VIEW / AMSTERDAM, 14 augustus 2018 — BloomReach, hét Digital Experience Platform-bedrijf, heeft zijn executive team uitgebreid met David Hurwitz als Chief Marketing Officer en Dave Pomeroy als Chief Financial Officer. Beide doorgewinterde executives zullen het bedrijf helpen op te schalen naar de ambitieuze wereldwijde groeidoelstellingen – Hurwitz door leiding te geven aan de marketing- en sales development-initiatieven van BloomReach en Pomeroy door de operatieve businesses, waaronder financiële, juridische, facilitaire en HR-zaken, op te schalen.

“Ik ben bijzonder verheugd dat twee extreem capabele executives ons team komen versterken”, zegt Raj De Datta, CEO & co-founder van BloomReach. “De zoektocht naar een CMO van dit kaliber staat in Silicon Valley gelijk aan het zoeken naar een speld in een hooiberg maar we hebben hem gevonden in David Hurwitz. Hij heeft ervaring als ondernemer, startup marketing manager, directeur van een groot bedrijf en marketing manager bij snelgroeiende bedrijven. Als executive team zijn wij bijzonder blij met de energie, inzichten en intelligentie die David meebrengt.”

De Datta vervolgt: “Minstens even belangrijk is het vinden van een CFO die niet alleen extreem capabel is, maar ook gericht is op groei. Een dergelijke CFO hebben we gevonden in Dave Pomeroy. Hij wordt bijzonder gerespecteerd voor zijn behaalde successen in grote en snelgroeiende beursgenoteerde bedrijven, waaronder Apple en Microsoft, evenals bij startups.”

“BloomReach past perfect bij mij als ik kijk naar schaal, behoeften en cultuur”, zegt Hurwitz. “Honderden enterprise-organisaties in Noord-Amerika en Europa baseren hun digital experience-projecten op onze software. Samen met het enorm capabele en prettige BloomReach-team gaan we het profiel van dat succes in de experience economy flink aanscherpen en uitrollen over een legioen van nieuwe BloomReachers.”

“Ik ben zeer verheugd om voor BloomReach te werken”, zegt Pomeroy. “Het is een geweldige kans voor mij om mijn ervaring op het gebied van financieel management toe te passen en het team te helpen op te schalen naar onze wereldwijde groei-ambities. Gezien onze geweldige investeerders, ons marktpotentieel en klantenbestand, onze productvisie en bedrijfscultuur en ons fantastische team zie ik BloomReach in zo’n goede uitgangspositie dat het een groot plezier is om deze rol op me te nemen.”

De nieuwe executives treden toe tot het bedrijf in een fase van groeiend momentum. Onlangs werd BloomReach voor het tweede jaar op rij tot “Leader” benoemd in Gartners Magic Quadrant for Web Content Management 2018 (1) en onder leiding van de pas gearriveerde Head of Global Channels, Patrick Finn, breidt het bedrijf in rap tempo zijn wereldwijde netwerk van implementatiepartners en technologische allianties uit. Zowel Hurwitz als Pomeroy zullen een strategische rol vervullen in het verder versterken van dit momentum.

Pomeroy was vóór BloomReach werkzaam bij BDNA waar hij de succesvolle acquisitie door Flexera begeleide. Vanuit zijn CFO-rol bij BDNA, Symphony Communications en Rhythm NewMedia beschikt hij over brede ervaring in het opschalen van middelgrote bedrijven. Bovendien heeft hij leidende financiële functies vervuld bij Apple, Yahoo! en Microsoft. Hij begon zijn financiële carrière als audit supervisor bij Ernst & Young in Palo Alto. Pomeroy behaalde een MBA aan de Wharton School en een BA aan de University of California, Santa Barbara.

De Silicon Valley-carrière van Hurwitz begon als software-engineer. Vervolgens creëerde hij als CMO bij de beursgenoteerde bedrijven Niku Software en Lean IT en als marketing executive bij CA Technologies concepten voor IT-governance-oplossingen. Tot het succes van Niku gedurende zijn ambtsperiode behoorde onder andere de vier keer op rij verkiezing tot Best Vendor op twee continenten tijdens Gartner Summits. Vervolgens was hij SVP of Worldwide Marketing voor Serena Software en CMO voor Appvance.ai. Hurwitz behaalde een BS in Industrial Engineering aan het Rochester Institute of Technology.

Over BloomReach

BloomReach software creëert sterk gepersonaliseerde digital experiences voor retailers, banken, distributeurs, producerende bedrijven, overheden en andere enterprise organisaties. BloomReach heeft next-gen CMS, digital merchandising, site search en SEO samengevoegd in het wereldwijd eerste open en intelligente Digital Experience Platform. Het BloomReach DXP stimuleert klantinteractie en -loyaliteit terwijl het conversie en omzet verhoogt.

Met een wereldwijd netwerk van gecertificeerde partners bedient BloomReach honderden enterprise-klanten zoals Neiman Marcus, REI, Mailchimp, FC Bayern München en de Engelse NHS. BloomReach werd in 2009 opgericht in Silicon Valley, wordt gesteund door NEA, Battery Ventures, Lightspeed Ventures, Bain Capital Ventures en Salesforce Ventures en beschikt over kantoren wereldwijd.

Meer informatie: www.bloomreach.com

(1) Gartner, Inc. “Magic Quadrant for Web Content Management,” by Mick MacComascaigh and Jim Murphy, July 30, 2018

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht