Bloomreach haalt $175 miljoen op tegen een $2.2 miljard waardering bij Goldman Sachs Asset Management

Mountain View en Amsterdam, Februari 24, 2022 – Bloomreach, De #1 Commerce Experience Cloud, heeft vandaag een nieuwe investeringronde aangekondigd van $175 miljoen. Dit is meer dan een verdubbeling van de waardering van het bedrijf in één jaar tot $2,2 miljard. Deze financiering die volgt op een investering van $150 miljoen, die in januari 2021 werd aangekondigd, werd geleid door Goldman Sachs Asset Management (“Goldman Sachs”) met deelname van bestaande Bloomreach-investeerders Bain Capital Ventures en Sixth Street Partners.
De afgelopen twee jaar hebben de adoptie van e-commerce versneld, waarbij consumenten vertrouwen op digitale kanalen, om de producten te vergaren die belangrijk voor ze zijn. Bloomreach stelt bedrijven in staat om hun klantervaringen via verschillende kanalen te personaliseren met behulp van een unieke combinatie van klant- en product data. Hierdoor kunnen grote organisaties digitale ervaringen aanbieden die zijn afgestemd op elk individu. De klant vindt dan elke keer weer het product dat bij hun past. Zodoende ontstaat er een betekenisvollere relatie en loyaliteit met het bedrijf.
Nu de wereldwijde e-commerceverkoop in 2025 naar verwachting $7,4 biljoen zal bereiken, willen bedrijven hun groeiende markt van digitale consumenten graag aanspreken met datagestuurde personalisatie. Deze snelstijgende vraag naar meer relevante commerce-ervaringen heeft de groei van Bloomreach versneld. In 2021 groeide de jaarlijkse terugkerende software omzet voor Bloomreach 63% ten opzichte van het jaar ervoor.
Ook vonden diverse productuitbreidingen en -innovaties plaats: het headless content management systeem, Bloomreach Content, werd gelanceerd, vernieuwingen in Bloomreach Discovery werden doorgevoerd en na de overname van Exponea werd dit toonaangevend Customer Data and Marketing Automation Platform in de Commerce Experience Cloud geïntegreerd.
“We zijn verheugd om samen te werken met het Bloomreach-team en ons bij een groep hoogwaardige investeerders aan te sluiten bij het ondersteunen van een leider in deze industrie”, zegt Stephen Kerns, managing director bij Goldman Sachs Asset Management. “De sterke prestaties van het bedrijf zijn een duidelijke weerspiegeling van hun innovatieve benadering van de commerce markt. We zien enorme kansen voor Bloomreach, aangezien bedrijven hun klantervaringen online willen verbeteren middels personalisatie.”
Met deze laatste financiering is Bloomreach van plan te investeren in het verder ontwikkelen van gepersonaliseerde klantervaringen met hun Commerce Experience Cloud. Bovendien zal Bloomreach deze investering gebruiken om haar go-to-market-teams verder uit te breiden om de bedrijfsgroei wereldwijd te versnellen.
“Dit is een jaar van transformatie geweest voor Bloomreach. We beschouwen deze financiering als een validatie van onze unieke strategie en de dringende behoefte van de e-commercemarkt om zich te kunnen onderscheiden van de massa met onze technologie”, aldus Raj De Datta, CEO en mede-oprichter van Bloomreach. “Bloomreach heeft altijd anders gedacht over hoe met data de juiste digitale personalisatie kan worden bereikt. Met dit kapitaal en de middelen die Goldman Sachs brengt kunnen we onze missie, om magische digitale ervaringen voor mensen over de gehele wereld te creëren, versnelt realiseren.”
###
Over Bloomreach
Bloomreach is ’s werelds #1 Commerce Experience Cloud, waarmee organisaties klantervaringen kunnen leveren die zo persoonlijk zijn dat ze als magie aanvoelen. Het biedt een reeks producten die personalisatie en online groei stimuleert, waaronder: Discovery, AI-gestuurd zoeken; Content, een headless CMS; en Engagement, de CDP- en marketingautomatiseringsoplossing. Samen combineren deze oplossingen de kracht van klant- en productgegevens met de snelheid en schaal van AI-optimalisatie, waardoor omzetverhogende digitale klantervaringen mogelijk worden op elk online kanaal. Bloomreach bedient meer dan 850 wereldwijde merken, waaronder Ahold, Bosch, ING, NS, Puma, PVH, FC Bayern München en Marks & Spencer.
Ga voor meer informatie naar Bloomreach.com.
Over Goldman Sachs Asset Management
Door traditionele en alternatieve beleggingen samen te brengen, biedt Goldman Sachs Asset Management klanten over de hele wereld een toegewijd partnerschap en een focus op langetermijnprestaties. Als primaire investeringsgebied binnen Goldman Sachs (NYSE: GS), leveren wij investerings- en adviesdiensten voor ’s werelds toonaangevende instellingen, financiële adviseurs en individuen. Hierbij maken we gebruik van ons wereldwijde netwerk en op maat gemaakte deskundige inzichten, in elke regio en markt — toezichthoudend op meer dan $2 biljoen aan activa wereldwijd per 31 december 2021. Gedreven door een passie voor de prestaties van onze klanten, streven we naar langetermijnrelaties op basis van overtuiging, duurzame resultaten en gedeeld succes.
Volg ons op LinkedIn.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.