Geplaatst door Bloomreach

Bloomreach kondigt nieuwste versie van zijn digital experience cloud brX aan

AMSTERDAM — 29 oktober 2019 — Bloomreach kondigde vandaag de volgende evolutie aan van brX, zijn digital experience cloud. brX is het eerste headless, software-as-a-service, API-first digital experience platform (DXP) op de markt. Het stelt gebruikers in staat om zowel hun customer experience als hun bedrijfsresultaten voor al hun huidige en toekomstige digitale touchpoints te optimaliseren. brX combineert content-as-a-service, rijke personalisatie, KPI-optimalisatie, de beste tools voor het vindbaar maken van producten en content (inclusief search), geavanceerde merchandising-opties en toonaangevend digitaal channel-management. Dit alles binnen één gebruiksvriendelijke oplossing die beschikbaar wordt gesteld via API’s zodat gebruikers in staat zijn om brX in te zetten en te integreren binnen ieder gewenst soort digitale klantervaring. De nieuwste versie van brX werd aangekondigd tijdens brConnect, de jaarlijkse digital experience-conferentie van Bloomreach die vandaag in Amsterdam plaatsvond.

“Het overgrote deel van het bedrijfsleven maakt gebruik van dure, inflexibele legacy-technologie die bedrijven belet om hun investeringen en inspanningen te richten op wat echt belangrijk is: het creëren van betere klantervaringen die de verkoop en de omzet aandrijven”, zegt Bloomreach-CEO en co-founder Raj De Datta. “Bedrijven hebben behoefte aan een nieuw soort oplossing dat ze in staat stelt om zich snel aan te passen, zich te onderscheiden van de massa, hun groei te versnellen en de winstgevendheid te vergroten. Ze dienen het verschil te maken door zaken als revenue per visit, bruto winstmarge of omloopsnelheid van de voorraad over al hun kanalen te verbeteren. Dit moeten ze doen met een kosten-effectieve, schaalbare en duurzame oplossing die ze helpt om reeds gedane software-investeringen beter te benutten en ze tegelijkertijd de agility en flexibiliteit geeft die ze nu en in de toekomst nodig hebben. Wij zijn bijzonder verheugd dat we het resultaat van ons harde werk en onze voortdurende innovatie naar de markt kunnen brengen.”

Bloomreach heeft flink in zijn API’s, zijn gebruikerservaring en zijn personalisatie- en relevantie-machine geïnvesteerd met als doel om een grotere verscheidenheid aan klantscenario’s te kunnen ondersteunen. Onderdeel hiervan zijn Pathways, een innovatieve personalisatie-oplossing voor in-context gepersonaliseerde en gecureerde content-experiences. Pathways stellen gebruikers in staat op een grote verscheidenheid aan klantsituaties in te spelen, zoals eetgewoonten of -gelegenheid voor supermarkten, paklijsten en suggesties voor de retail- en de reisbranche en geschiktheid dan wel vervanging van een product in B2B of voor bedrijven met een veelheid aan soortgelijke producten zoals bouwmarkten. Ook heeft Bloomreach meerdere ‘commerce accelerators’ ontwikkeld die gebruikers in staat stellen om veel sneller te starten met brX in combinatie met marktleidende e-commerce-platformen.

“Allerlei soorten bedrijven en organisaties keren hun legacy software-suites momenteel de rug toe en omarmen een headless, API-first architectuur die ze de benodigde agility geeft om veel sneller dan voorheen op veranderingen in de markt in te spelen”, zegt Brian Walker, Chief Strategy Officer bij Bloomreach. “Wie de toenemende concurrentie het hoofd wil bieden, ontkomt er niet aan om AI in te zetten voor het automatiseren van routinetaken, het optimaliseren van de bedrijfsvoering met behulp van data en het tegelijkertijd creëren van betere klantervaringen. Bloomreach is in de unieke positie om dit alles mogelijk te maken, bouwend op jaren van innovatie als leverancier van een headless content- en search-oplossing in combinatie met significante investeringen in data-science en machine learning. Dit alles komt samen in brX, een zeer onderscheidende oplossing in de hedendaagse markt.”

De brX digital experience cloud is API-first, biedt best-of-breed integratiemogelijkheden met e-commerce- en marketing-oplossingen en volledige headless delivery voor meer agility en snelheid. Hij maakt gebruik van artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) voor bedrijfsoptimalisatie en personalisatie om schaalbare positieve bedrijfsresultaten te bewerkstelligen. Dit alles in combinatie met uitgebreide curatie en management zodat gebruikers te allen tijde de volledige controle over de customer experience behouden. brX is gebouwd voor enterprise-organisaties: een aantal van de grootste online-bedrijven ter wereld vertrouwt op de schaalbaarheid, automatisering en veiligheid die Bloomreach herhaaldelijk voor zijn klanten onder bewijs heeft gesteld – in complexe bedrijfs-scenario’s, over meerdere kanalen en bedrijfsonderdelen en overal ter wereld. Bloomreach kan alle mogelijke digitale touchpoints ondersteunen: websites, mobile sites, mobile apps, tablets, wearables, in-store/branch kiosks, voice interfaces en connected digital experiences zoals connected appliances en auto’s.

Tijdens brConnect Amsterdam kondigde Bloomreach tevens aan dat zijn toonaangevende e-commerce search- en merchandising-oplossing brSM nu beschikbaar is in 26 talen.

Bloomreach Connect Amsterdam werd gesponsord door de volgende Bloomreach-partners: Authentic, commercetools, ElasticPath, DEPT, Ordina, Indivirtual, The Factor E, Open Web, Incentro, Capgemini, BigCommerce and Translations.com

Over Bloomreach

Bloomreach software stelt retailers, merken, distributeurs, producenten en andere enterprise organisaties wereldwijd in staat om sterk gepersonaliseerde digitale klantervaringen te creëren. Het vlaggenschip-product, brX, is een API-first digital experience cloud die AI-gedreven search- en merchandising, rijke personalisatie en toonaangevende content-as-a-service (CMS) in één gebruiksvriendelijk product samenbrengt. brX versnelt de conversie, verhoogt de omzet en geeft realtime inzicht voor bedrijfsdoelstellingen. Met een wereldwijd netwerk van gecertificeerde partners bedient Bloomreach honderden grote en middelgrote enterprise klanten, waaronder ING, AholdDelhaize, Randstad, Staples, Puma, Marks & Spencer en FC Bayern München. Gartner en Forrester hebben Bloomreach in hun marktoverzichten voor Digital Experience Platforms als sleutelspeler aangemerkt.