Geplaatst door BloomReach

BloomReach en Valtech ontwikkelen nieuw online service platform voor NHS Digital

Amsterdam/Londen — 31 mei 2018 — BloomReach, aanbieder van gepersonaliseerde digital experiences, gaat een partnership aan met Valtech, een internationale digital agency met de focus op business transformation. Samen willen beide bedrijven hun klanten door het proces van digitale transformatie begeleiden, ondersteund door de digitale hulpmiddelen die ze nodig hebben om voorbereid te zijn op toekomstige klantverwachtingen.

Het eerste project dat BloomReach en Valtech samen aangaan is niet het minste: NHS Digital helpen helpen om haar nieuws, dienstverlening, gegevens en evenementen beter te delen met haar gebruikers. De Britse National Health Service (NHS), de op vier na grootste werkgever ter wereld die dit jaar 70 jaar bestaat, heeft zich ten doel gesteld om haar dienstverlening met behulp van moderne technologie beter af te stemmen op de hedendaagse digital-first samenleving. Als uitvoerende, niet-departementale openbare instantie binnen de NHS houdt NHS Digital zich bezig met delen van deze digitale transformatie en biedt actueel zo’n 200 verschillende diensten aan voor NHS-professionals in de gezondheidszorg. Deze mensen zijn afhankelijk van de aangeboden diensten om hun weg te vinden in het complexe Britse zorgsysteem en betere resultaten voor hun patiënten te bewerkstelligen.

“Ons doel als organisatie is om de NHS in staat te stellen over een breed spectrum van diensten tot de digitale voorhoede te gaan behoren”, zegt Roger Donald, Head of Digital Service Delivery bij NHS Digital. “Door gebruik te maken van het BloomReach-platform zijn we straks in staat om onze user experience te cureren en personaliseren, waarbij de AI- en machine learning-technologie van BloomReach ons bovendien vele mogelijkheden biedt om in de toekomst nog verder te optimaliseren.”

“Als implementatiepartner waren wij zeer enthousiast over de keuze voor BloomReach”, zegt Chris Andrews, Technical Director bij Valtech UK. “Het is een bijzonder krachtig en veelzijdig Digital Experience Management-platform, gebaseerd op open source en open standaarden en beschikbaar op G-Cloud.”

“Wij zijn bijzonder verheugd om dit uitdagende project samen met Valtech aan te gaan”, zegt Jasper de Vreugt, Director of Channel Sales EMEA bij BloomReach. “Valtech’s brede ervaring en kennis van de behoeften van moderne digitale organisaties maakt hen uitermate geschikt om een project als dit af te leveren, inclusief de implementatie van ons toonaangevende digital experience platform.”

BloomReach en Valtech organiseren in September een rondetafel sessie over digitale transformatie in de gezondheidszorg en andere dienstverleningssectoren.

Over BloomReach

BloomReach is een bedrijf uit Silicon Valley dat het eerste open en intelligente Digital Experience Platform (DXP) op de markt brengt. In de Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms 2018 werd het bedrijf als Visionair beoordeeld. BloomReach verbetert de customer experience om het pad naar conversie te versnellen, de omzet te verhogen en loyale klanten te genereren.

Met applicaties voor content management, site search, page management, SEO-optimalisatie en role-based analytics biedt BloomReach een centraal platform voor iedereen die zich met de customer experience bezighoudt om gezamenlijk op intelligente wijze de bedrijfsresultaten te verbeteren. De BloomReach Web Relevance Engine begrijpt content en gebruikers op basis van algoritmes en combineert daarvoor gegevens met betrekking tot vraag en intentie van over het hele internet. De toonaangevende BloomReach-tools ontketenen de krachtige menselijke creativiteit om omnichannel klantervaringen schaalbaar te verbeteren. Samen zorgen mens en machine zo voor miljoenen dollars aan bewezen incrementele verkoop.

Het BloomReach-portfolio bestaat uit klanten als NS, Randstad, de Politie, ANWB, FC Bayern München, Staples en de Nederlandse Politie. BloomReach werd in 2009 opgericht in Mountain View, Californië, en beschikt over vestigingen wereldwijd, waaronder in Amsterdam. Het bedrijf wordt gesteund door de volgende investeringsmaatschappijen: Bain Capital Ventures, Battery Ventures, NEA, Salesforce Ventures en Lightspeed Ventures.

Meer informatie: www.bloomreach.com

Over Valtech

Valtech is een internationale business transformation agency die doelgerichte innovatie levert. Wij stellen onze klanten in staat om te anticiperen op de trends van morgen en op directe manier te interacteren met consumenten via alle digitale touchpoints terwijl ze hun time-to-market en ROI optimaliseren.

Wij zijn een netwerk van meer dan 2500 innovators, design thinkers, marketeers, creatieven en developers verspreid over vijf continenten met kantoren in 16 landen (USA, UK, Canada, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Zweden, Zwitserland, Denemarken, Brazilië, China, India, Australië, Singapore, Argentinië en Oekraïne).

Onze expertise ligt op het gebied van technologie, marketing en experience design maar onze passie is het aangaan van transformationele business challenges voor onze klanten, inclusief strategisch advies, service design, technologische dienstverlening en optimalisatie van bedrijfskritische digitale platformen voor multichannel e-commerce en marketing.

Bezoek www.valtech.com voor meer informatie.