Industry Wire

Geplaatst door MetaPack

Boost Loyalty levert 25 procent meer operationele efficiency dankzij MetaPack

Amsterdam, 5 april 2016 – Boost Loyalty BV, vooraanstaand aanbieder van loyaliteitprogramma’s voor retailers en ‘blue chip’-merken in Nederland, België, Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland, heeft de operationele efficiëntie aanzienlijk zien toenemen nadat het recentelijk is overgestapt op het MetaPack-platform. Dankzij de inzet van MetaPack Manager, het managementplatform van MetaPack, is Boost Loyalty in staat 25 procent meer verzendingen te doen vanuit zijn magazijn en distributiecentrum in Hulst (Zeeland). Hierdoor kan het bedrijf nu beter omgaan met pieken in aanvragen van klanten en kan het sneller uitbreiden naar andere Europese landen.

Boost Loyalty ontwikkelt, beheert en levert promotieartikelen en loyalty-programma’s aan retailers, brandstofmaatschappijen en autobedrijven in Europa. Het bedrijf handelt op jaarbasis zo’n 750.000 verzendingen af.

“MetaPack zorgt ervoor dat wij niet hoeven te investeren in extra mankracht of dat wij het aantal werkuren moeten uitbreiden wanneer het aantal verzendingen ineens sterk stijgt”, zegt Walther Merckx, Transport & Logistics Manager bij Boost Loyalty. “We beschikken nu altijd over genoeg capaciteit om ook piekperiodes, zoals Kerstmis, goed te kunnen opvangen zonder dat we bang hoeven te zijn dat verzendingen uitgesteld moeten worden. We kunnen onze personele bezetting en productie nu beter inplannen dan voorheen.”

MetaPack Manager is volledig geïntegreerd met het Enterprise Resource Planning-systeem (ERP) en de Microsoft Dynamice AX-omgeving van Boost Loyalty. Zodoende heeft het bedrijf een end-to-end oplossing in het magazijn vanwaar opslag en uitgifte plaatsvindt.

“Wat we vooraf niet hadden verwacht, is de afname van het aantal retourzendingen van distributeurs. Dit komt omdat we de labels nu accurater kunnen maken. De tevredenheid bij klanten stijgt ook omdat we veel minder situaties hebben waarbij een pakket niet juist is afgeleverd. Hierdoor dalen ook de kosten voor additionele verzendingen”, vervolgt Merckx.

Boost Loyalty profiteert tevens van de directe integratie met meer dan 200 vervoerders in Europa dankzij de MetaPack-oplossing. Hierdoor is het bedrijf in staat zijn verzendingen te stroomlijnen met de huidige zeven distributeurs in de Europese landen waarin het actief is.

“MetaPack biedt ons de flexibiliteit en mogelijkheden om daadwerkelijk tegemoet te komen aan de vragen en behoeften van onze klanten. Het MetaPack-platform zorgt er tevens voor dat we de promotionele items die we namens onze klanten versturen tegen de laagste kosten afgeleverd kunnen worden”, legt Merkcx uit. “Met MetaPack is het voor ons ook zeer eenvoudig om nieuwe vervoerders toe te voegen aan ons netwerk wanneer we actief worden in andere Europese landen. Dat komt goed van pas, aangezien we momenteel met een concreet project bezig zijn in Frankrijk.”

Kees de Vos, Chief Product Officer van MetaPack: “Een volledig geïntegreerd delivery management-systeem heeft de operationele effectiviteit van Boost Loyalty echt getransformeerd. Boost Loyalty profiteert direct van de mogelijkheid om razendsnel vervoerders online te krijgen en flexibele verzenddiensten te kunnen leveren. Maar het kan nu ook tegemoet komen aan de behoefte van klanten in een specifieke regio of aan bepaalde promotie-acties. Dit samen zorgt ervoor dat Boost Loyalty beter in staat is om in te spelen op de snelle veranderingen in de markt waarin het actief is.”

——-

Over MetaPack
MetaPack is opgericht in 1999. Het bedrijf levert e-commerce- en multi-channel delivery-technologie aan retailers wereldwijd. MetaPack’s configureerbare platform zorgt voor een optimale klantervaring bij productleveringen, waardoor klanttevredenheid en -loyaliteit worden gewaarborgd. De software verbindt leveranciers met pakketdiensten en allerlei aanvullende leverings-, ophaal- en retourneringsdiensten. Meer informatie is beschikbaar via www.metapack.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht