Geplaatst door box

Box benoemt voormalig executive van SAP Concur als nieuwe Europese leider om de internationale groei te versnellen

Amsterdam, 14 augustus 2018Box (NYSE: BOX), een toonaangevend bedrijf in cloud content management, kondigt vandaag aan dat Chris Baker is toegetreden tot het executive team van Box als SVP en General Manager van EMEA. De benoeming is tekenend voor de voortdurende toewijding van Box voor internationale groei, en verdere uitbreiding in Europa en het Midden-Oosten.

Baker gaat bij Box aan de slag na bijna vier jaar bij SAP Concur in de rol van Managing Director, waar hij verantwoordelijk was voor het aansturen en laten groeien van teams in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Afrika, het Midden-Oosten, Scandinavië en de Benelux. In die rol verdrievoudigde hij de omzet binnen twee jaar, en gaf hij leiding aan een multifunctionele organisatie van honderden werknemers als gevolg van de overname door SAP.

“Groei in internationale markten is van fundamenteel belang voor onze lange termijn-strategie”, aldus Stephanie Carullo, COO. “Wij zijn erg verheugd dat Chris ons komt ondersteunen bij het uitbreiden van onze Europese werkzaamheden. Zijn geleverde resultaten, bij meest recentelijk SAP Concur, en zijn ervaring in het opbouwen van snelgroeiende bedrijven in EMEA, zullen hem helpen met onze doelstelling om de aanwezigheid van Box in deze belangrijke regio uit te breiden.”

De benoeming van Baker is in lijn met de investeringen die Box doet in de internationale markt. Box levert veilige, conforme oplossingen voor elke branche en regio, en heeft onlangs een aantal producten op de markt gebracht die zeer relevant zijn voor EMEA-organisaties, zoals Box Zones met multizone-ondersteuningBox Data Processing Addendum (DPA) en BCR-goedkeuring. In Europa blijft Box groeien met een nieuw geopend Europees hoofdkantoor in Londen en regionale kantoren in München, Parijs, Amsterdam en Stockholm. Ook in Tokio heeft Box nu een nieuw, groter kantoor.

“Ik houd Box al enkele jaren in de gaten en zie enorme kansen om de groei in EMEA te bevorderen”, aldus Baker. “Tegenwoordig willen bedrijven van elke omvang transformeren tot volledig digitale werkomgevingen. De sterke productroadmap, toekomstgerichte visie en bedrijfscultuur van Box geeft het bedrijf een unieke positie om klanten te helpen deze transformatie te realiseren. Ik kijk er naar uit om mijn steentje hieraan bij te dragen.”

Baker bekleedde voor SAP Concur diverse functies bij enkele toonaangevende softwarebedrijven, waaronder Sun Microsystems, Microsoft en Salesforce.com. Hij heeft een academische achtergrond in filosofie en psychologie van Keele University en een MSc in Knowledge Based Systems van de University of Sussex. Daarnaast is hij voorzitter van het bestuur van brainstrust, een Britse liefdadigheidsinstelling voor het verbeteren van klinische zorg aan mensen met een hersentumor.

Over Box

Box (NYSE:BOX) is het bedrijf voor contentmanagement in de cloud dat de werkwijze van bedrijven transformeert door mensen, informatie en applicaties veilig met elkaar te verbinden. Box is opgericht in 2005 en ondersteunt meer dan 85.000 bedrijven wereldwijd, waaronder 69% van de Fortune 500, zoals AstraZeneca, General Electric, P&G en The GAP. Box heeft haar hoofdkantoor in Redwood City, Californië, en vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Box naar http://www.box.com/.