Geplaatst door Box

Box brengt artificial intelligence naar cloudcontent-management

Amsterdam – Box, Inc. (NYSE: BOX) kondigt de integratie met Google Cloud Vision aan, waarmee geavanceerde beeldherkenningsfuncties voor zakelijke content beschikbaar komen. Box lanceert hiermee een eerste toepassing van geavanceerde machine learning, waarmee ondernemingen workflows kunnen verbeteren en efficiënter kunnen werken doordat ongestructureerde content in Box beter inzichtelijk wordt.

“Organisaties hebben tot dusver geen inzicht in de enorme hoeveelheid ongestructureerde gegevens die essentieel zijn voor hun bedrijf. Daardoor missen ze een enorme kans om innovatie, efficiency en kostenbesparingen te realiseren,” aldus Aaron Levie, medeoprichter en CEO van Box. “Door de mogelijkheden van machine learning van Google Cloud te combineren met de bedrijfskritische gegevens die bedrijven beheren en opslaan in Box, helpen wij onze klanten om meerwaarde uit hun content te halen, door handmatige workflows te digitaliseren en bedrijfsprocessen te versnellen.”

Afbeeldingen vormen het op één na snelst groeiende type zakelijke content in Box. Door gebruik te maken van de mogelijkheden van machine learning van Google Cloud Vision, kunnen klanten van Box:

• Inzichten uit afbeeldingen verkrijgen door afzonderlijke objecten en concepten te detecteren en tekst vast te leggen via optical character recognition (OCR).
  • Automatisch trefwoordlabels toevoegen aan afbeeldingen voor sneller zoeken en filteren.
  • Eenvoudig metagegevens van afbeeldingscatalogi samenstellen, waarmee bedrijfsprocessen kunnen worden geautomatiseerd en workflows in iedere sector kunnen worden versneld.

“De toepassing van Google Cloud’s API’s voor machine learning door Box brengt de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) binnen bereik voor ondernemingen,” stelt Fei-Fei Li, Chief Scientist, Google Cloud AI en Professor of Computer Science aan Stanford University. “Informatie uit afbeeldingen halen blijft een uitdaging voor ondernemingen en het gebruik van de Vision API door Box laat zien hoe organisaties dankzij machine learning-modellen meer waarde uit hun eigen gegevens kunnen halen. Uiteindelijk zal het AI toegankelijk maken voor meer mensen en bedrijven.”

Geavanceerde machine learning voor ondernemingen

Beeldherkenning met Google Cloud Vision biedt Box-gebruikers de mogelijkheid om het beheer van hun afbeeldingen te transformeren en hun afbeeldingworkflows op eenvoudige en veilige wijze te stroomlijnen binnen de organisatie. Zo kunnen zij bijvoorbeeld:

• De detectie van problemen met kwaliteitscontrole versnellen, door het taggen en zoeken van afbeeldingen makkelijker te maken.
  • De samenwerking binnen teams verbeteren, door alle inhoud van een project, inclusief whiteboard foto’s en handgeschreven notities, beschikbaar te maken in één zoekstroom.
  • Marketingactiviteiten verhogen, door het opzetten van digitaal depotbeheer (DAM), georganiseerd door metagegevens en opgeslagen zoekopdrachten.
  • Streamline sollicitaties verwerken en nieuwe medewerkers onboarden, door een foto van een rijbewijs naar Box te uploaden, waarna de informatie wordt gedetecteerd en een automatische achtergrondcontrole wordt geactiveerd.
  • Verbetering van de verwerking van klantgegevens, door klanten in staat te stellen formulieren te scannen of te fotograferen en daarmee automatisch workflows te starten.

“Het gebruik van machine learning en beeldherkenning door Box biedt organisaties de mogelijkheid om waarde te halen uit ongestructureerde gegevens,” aldus Wayne Kurtzman, Research Director, Social and Experiential Solutions bij IDC. “Door met meerdere partners samen te werken aan hun intelligence-strategieën, kan Box machinelearning-technieken aan haar klanten leveren die krachtige nieuwe voordelen bieden. Deze technieken maken bestanden gemakkelijk doorzoekbaar en bruikbaarder, besparen tijd, verhogen de waarde van visuele informatie en bieden meer mogelijkheden voor samenwerking.”

Info over Box

Box (NYSE:BOX) is het bedrijf voor cloud content management dat de werkwijze van bedrijven revolutionair verandert door mensen, informatie en applicaties veilig met elkaar te verbinden. Box is opgericht in 2005 en ondersteunt meer dan 74.000 bedrijven wereldwijd, waaronder AstraZeneca, General Electric, P&G en The GAP. Box heeft haar hoofdkantoor in Redwood City, Californië, en vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Box naar http://www.box.com/.