Industry Wire

Brabants kenniscentrum kunst en cultuur kiest voor Salesforce en CRMWaypoint

Hilversum, 10 februari 2015 – Het Brabants kenniscentrum kunst en cultuur (bkkc) gaat het klantcontact verbeteren door het CRM-systeem Salesforce te gebruiken. CRMWaypoint, het grootste Salesforce-kenniscentrum in de Benelux, gaat het bkkc begeleiden met het invoeren en adopteren van de Salesforce sales cloud.

Bkkc had van oudsher wel een eigen CRM-systeem, maar dit systeem was niet erg gebruiksvriendelijk en werd daardoor weinig gebruikt. De om zijn gebruiksvriendelijkheid bekendstaande Salesforce sales cloud gaat hier verandering in brengen. De oplossing is bovendien bewezen goed te koppelen aan en integreren met applicaties die bkkc nu al veel gebruikt, zoals MailChimp.

CRMWaypoint gaat bkkc assisteren bij de uitrol van Salesforce. Hun rol gaat echter verder dan enkel het bouwen en inrichten van de applicatie. “Wat ik zo prettig vind, is dat CRMWaypoint niet alleen helpt met de implementatie en de inrichting, maar ook met de adoptie van de applicatie en mogelijke verbeteringen van onze werkprocessen.

Het is leuk om iets te bedenken, maar als niemand van je nieuw beschikbare IT-middelen gebruikmaakt, heb je er niets aan. CRMWaypoint begrijpt dit en weet hoe je de adoptie van een applicatie kan garanderen”, aldus Daniëlle van Dosselaar, marketing- en communicatieadviseur bij bkkc.

Salesforce foundation
Een andere belangrijke reden om voor Salesforce te kiezen was de Salesforce Foundation, de organisatie van Salesforce die zich bezighoudt met goede doelen. Het Amerikaanse bedrijf heeft zichzelf de regel opgelegd om één procent van alles wat het verdient terug te geven aan de maatschappij en geeft bovendien hoge kortingen aan non-profitinstellingen.

“Die kortingen zijn belangrijk voor ons, maar niet het enige voordeel. De positieve houding van Salesforce naar mens en maatschappij komt overeen met onze waarden”, zegt Van Dosselaar. “Eén van de regels die Salesforce bijvoorbeeld heeft, is dat één procent van de werktijd van Salesforce-medewerkers naar vrijwilligerswerk moet gaan. Wij dragen als organisatie vrijwilligers een warm hart toe en vinden dit erg sympathiek van Salesforce.”

Het Salesforce-implementatietraject gaat begin maart van start en zal ongeveer een maand duren. Wanneer de migratie naar Salesforce is afgerond gaan bkkc en CRMWaypoint onderzoeken met welke features bkkc de business-transformatie verder gestalte kan  geven.  “We hebben ondertussen al meer dan 580 Salesforce-projecten gedaan waarvan een groot aantal voor de Salesforce Foundation en voelen zodoende goed aan waar een organisatie als bkkc behoefte aan heeft. Ik vind het geweldig dat CRMWaypoint door middel van dit project zijn steentje bij kan dragen aan een verdere ontwikkeling van het cultuurplatform waar zakelijke creativiteit en creatieve zakelijkheid bij elkaar komen. Op die manier kunnen we het culturele systeem in Brabant echt versterken”, aldus Gerard Jongsma, account executive bij CRMWaypoint.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht