Geplaatst door BT

BT investeert in unieke technologie uit Silicon Valley om cyberrisico’s te meten en te bestrijden

BT kondigt vandaag een miljoeneninvestering aan in Safe Security, een toonaangevend bedrijf in cyberrisicobeheer.

Het aantal cyberaanvallen en de impact van cyberaanvallen blijft in een hoog tempo toenemen. Het SAFE-platform (Security Assessment Framework for Enterprises) van Safe Security stelt organisaties in staat een health check te doen naar hun cyberbeveiliging en inzicht te krijgen in de weerbaarheid en risico’s van hun bestaande cyberbeveiliging.

In een sectoranalyse worden de kosten van wereldwijde cybercriminaliteit geraamd op meer dan 1 biljoen euro over 2020. Criminelen maken gebruik van verregaande veranderingen in het dagelijks leven om zowel particulieren als organisaties doelwit te maken. Door het voorvallen van recente incidenten die een grote impact hebben op cruciale domeinen zoals energie-infrastructuur en medische zorg, staan bedrijven en overheden onder grote druk om objectief te beoordelen hoe goed ze beschermd zijn tegen de nieuwste vormen van cyberaanvallen.

Dankzij deze investering kan BT het SAFE-platform combineren met haar eigen toonaangevende managed security-diensten om zo klanten in realtime te laten zien hoe beschermd ze zijn tegen het snel veranderende landschap van cyberdreigingen. De aanpak van SAFE is uniek omdat het de financiële kosten van de risico’s van klanten kan berekenen en inzicht kan geven in de stappen die organisaties kunnen nemen om de risico’s aan te pakken. Het platform stelt organisaties uiteindelijk in staat om gaten in hun afweer op een chirurgische manier aan te pakken, en beschermt al meerdere Fortune 500-bedrijven en overheden over de hele wereld.

Philip Jansen, Chief Executive van BT, zei: “Cyberbeveiliging staat nu boven aan de agenda van bedrijven en overheden, die erop moeten kunnen vertrouwen dat ze beschermd zijn tegen steeds grotere aanvallen. Door SAFE toe te voegen aan BT’s proactieve, voorspellende beveiligingsdiensten krijgen klanten een beter inzicht in hun dreigingsniveau en kunnen ze snel specifieke acties vaststellen die nodig zijn om hun verdediging te versterken. BT, al een van ’s werelds leidende aanbieders in een sterk gefragmenteerde beveiligingsmarkt, laat met deze investering een duidelijke ambitie zien om verder te groeien.”

Saket Modi, mede-oprichter en CEO van Safe Security, zegt: “We zijn verheugd om samen te werken met BT, een bewezen wereldwijde leider op het gebied van online beveiliging. Hun investering en strategische partnerschap met Safe Security zal onze visie in een hogere versnelling brengen om van SAFE-scores de industriestandaard te maken voor het meten en beperken van cyberrisico’s. Door BT’s wereldwijde bereik en kwaliteiten af te stemmen op het vermogen van SAFE om realtime inzicht te bieden in de staat van cyberrisco’s, gaan we de manier waarop cyberveiligheid wereldwijd wordt gemeten en beheerd fundamenteel veranderen.”

Als onderdeel van deze investering krijgt BT de exclusieve rechten om SAFE te gebruiken en te verkopen aan bedrijven en overheidsinstanties in haar bredere wereldwijde portfolio. Als erkenning van haar ervaring met het leveren van beveiligingsoplossingen aan organisaties over de hele wereld, zal BT worden aangewezen als de aanbevolen wereldwijde partner voor het verbeteren van de SAFE-score van een klant. BT zal ook samenwerken met Safe Security om toekomstige producten te ontwikkelen.

BT

Boris Kaapke, Public Relations

E-Mail: boris.kaapke@bt.com

Edelman

Lars Visser, Account Executive

Tel. + 31 614 830 518

E-Mail: lars.visser@edelman.com

Over BT

BT stelt zich ten doel de kracht van communicatie in te zetten voor een betere wereld. BT is één van ’s werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen en is actief in 180 landen. De kernactiviteiten van BT omvatten de wereldwijde levering van netwerk gebaseerde IT-diensten; lokale, nationale en internationale telecommunicatiediensten aan zijn klanten voor thuisgebruik, op kantoor en onderweg; producten en diensten op het gebied van breedband, TV en internet, alsmede convergente vast/mobiele producten en diensten. BT bestaat uit vier klantgerichte divisies: Consumer, Enterprise, Global en Openreach.

In het boekjaar eindigend op31 maart 2021, rapporteerde BT Group een omzet van 21.331 miljoen Britse pond met een winst voor belasting van 1.8 miljoen Britse pond.

British Telecommunications plc (BT) is een volledige dochteronderneming van BT Group plc waarin vrijwel alle bedrijfsonderdelen en activa van BT Group zijn verzameld. BT Group plc is genoteerd aan de effectenbeurs van Londen.

Bezoek voor meer informatie www.bt.com/about

Over Safe Security
Safe Security, met het hoofdkantoor in Palo Alto, Californië, is een pionier en leider op het gebied van “Cyber security and Digital Business Risk Quantification” (CRQ). Het bedrijf helpt organisaties om bedrijfsbrede cyberrisico’s in realtime te meten en te beperken met behulp van zijn ML-enabled API-First SAFE-platform door geautomatiseerde signalen over mensen, processen en technologie te verzamelen, zowel voor de eerste als de derde partij, om op dynamische wijze de kans op inbreuken (SAFE Score) en het financiële risico van een organisatie te voorspellen.

Het SAFE-scoremodel is gebouwd als gezamenlijk onderzoek aan Massachusetts Institute of Technology (MIT) dat gegevens van cybersecuritysensoren, externe dreigingsinformatie en bedrijfscontext integreert en samenbrengt in een Bayesiaans netwerk van een Supervised Machine Learning scoremotor om scores uit te delen en het financiële risico te bepalen dat de organisatie loopt. De scores worden zowel op macro- als microniveau berekend en kunnen ook worden gemeten voor bepaalde Lines of Business (LoB) / Crown Jewels / afdelingen.

De SAFE-scores stellen organisatie in staat om een “gemeenschappelijke taal” te hebben voor alle teams, van de raad van bestuur tot aan een analist, om op één lijn te zitten met een consistente risicometriek samen met het rechtvaardigen van investeringen in cyberbeveiliging en de aankoop van cyberverzekeringen voor de organisatie.

Bezoek voor meer informatie: www.safe.security