Geplaatst door BT

BT en Symantec gaan samen optimale endpoint-beveiliging aanbieden

BT, één van ’s werelds grootste leveranciers van communicatiediensten en -oplossingen, en Symantec, het meest toonaangevende cyberbeveiligingsbedrijf ter wereld, kondigden vandaag een nieuwe endpoint-beveiligingsoplossing aan voor BT’s zakelijke klanten.

Door Symantec’s beste endpoint-beveiligingstechnologieën te koppelen aan BT’s brede portfolio van beveiligingsproducten en -diensten, krijgen klanten een geconsolideerde, intelligente beveiligingsinfrastructuur in de strijd tegen het snel veranderende dreigingslandschap.

Met geavanceerde technologieën zoals zelflerende systemen, memory exploit mitigation, analyse van bestandsreputatie en het real-time monitoren van gedrag, biedt Symantec Endpoint Protection 14 real-time bescherming tegen dreigingen. Zelfs tegen onbekende dreigingen, zogenaamde ‘zero-day’-aanvallen en ransomware.

Mark Hughes, CEO, BT Security, zegt: “De aanhoudende migratie naar de cloud en digitale transformatie vergroten het belang van endpoint-beveiliging. Door Symantec endpoint-beveiliging toe te voegen aan ons reeds brede beveiligingsportfolio, breiden we de mogelijkheden uit om onze klanten te beveiligen, in een tijd waarin de cyberdreiging alsmaar toeneemt. Het is een integraal onderdeel van ons gezamenlijk commitment om de digitale toekomst van organisaties – ongeacht hun omvang – te beveiligen.”

Mike Fey, directeur en COO, Symantec, zegt: “Bedrijven staan voor een ‘perfecte storm’ met een groter aanvalsoppervlak, toenemende druk van toezichthouders en steeds verfijndere cyberaanvallen. Moderne aanvallen hebben meerdere facetten, meerdere fasen en het endpoint is van de meest cruciale kwetsbaarheden. Reageren op dit veranderende dreigingslandschap vereist een geïntegreerde cyberdefensiestrategie, met topsystemen die kunnen samenwerken en die meer opleveren dan de som der delen. Door de continue uitbreiding van BT’s beveiligingsportfolio met Symantec’s oplossingen kunnen BT’s zakelijke klanten profiteren van het meest allesomvattende beveiligingsplatform ter wereld.”

Symantec Endpoint Protection sluit aan bij negen Symantec-oplossingen die reeds beschikbaar zijn voor BT’s klanten. Klanten kunnen Symantec-producten inzetten en beheren via één managementconsole.

Noot voor de redactie

Alleen al in 2016 meldde Symantec’s wereldwijde inlichtingennetwerk een toename van 36 procent in ransomware-aanvallen en een toename van 105 procent in mobiele malwaredetectie. Bovendien identificeerde het netwerk bijna 4.000 zero-day-kwetsbaarheden. Momenteel beschermt Symantec meer dan 175 miljoen endpoints met op de minuut nauwkeurige inzichten uit het grootste civiele inlichtingennetwerk ter wereld. Symantec beschikt over negen Global Threat Response Centres, die elke dag meer dan 700.000 dreigingen traceren.