Industry Wire

Geplaatst door Build in Amsterdam

Build in Amsterdam wint opnieuw Awwwards‎ E-commerce Site of the Year

Tijdens de jaarlijkse Awwwards‎ conferentie, vorige week in Berlijn, won Build in Amsterdam de prestigieuze E-Commerce Site of the Year award. De prijs ging naar het werk voor boekhandel MENDO. Daarmee zijn ze het enige bureau ooit dat de prestigieuze prijs twee jaar achter elkaar binnensleepte.

De organisatie beloont de inspanningen van de beste digitale designers, ontwikkelaars en bureaus ter wereld met de jaarprijzen.

Sterke balans

De Nederlandse winnaars vertaalden de wereld van MENDO naar een online e-commerce ervaring, waarin de bezoeker het boek kan bekijken, lezen en bijna kan voelen – zonder het aan te raken. De jury van Awwwards‎: “De verfijnde uiting is het resultaat van een sterke balans tussen functionaliteit, design en animatie – alles ademt de sfeer van het merk.”

Inzicht werkwijze

Naast het in ontvangst nemen van de prijs mocht Build in Amsterdam ook een presentatie geven. Oprichter en creative director Daan Klaver gaf inzicht in de werkwijze van het bureau en presenteerde 11 principes die zijn hanteren bij het ontwikkelen van e-commerce brand experiences.

Build in Amsterdam combineert strategie, branding en e-commerce om een brug te slaan tussen digitale en fysieke touchpoints. Het bureau ontwikkelt e-commerce platforms die als brand experiences bezoekers inspireren, betrekken en converteren.

https://www.mendo.nl

https://conference.awwwards.com/berlin

http://www.buildinamsterdam.com/case/mendo

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht