Buma Music in Media Award voor “Ik ben de BOB” van Goldband en Roorda

In Eye Amsterdam zijn deze week de Buma Music in Media Awards 2022 uitgereikt. In de categorie Beste Originele Compositie voor Reclame vielen Goldband en Roorda Reclamebureau in de prijzen met “Ik ben de BOB” voor Ministerie van IenW.
Het nummer “Ik ben de BOB” en de videoclip waren onderdeel van de zomercampagne van Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat om iedereen bij de heropening van de horeca en het festival seizoen er eraan te herinneren dat in het verkeer BOB de norm blijft.
Volgens de jury
Het nummer “Ik ben de BOB” is een catchy tune met een duidelijke boodschap en blijft direct in je hoofd zitten. De op het eerste gezicht misschien niet direct voor de hand liggende combinatie pakt verrassend goed uit. De boodschap wordt met humor gebracht. “Ik ben de BOB, stap maar in met je dronken kop.”
Naast “Ik ben de BOB” waren Schweppes (Let’s Schweppes) en Staatsloterij (Oudejaarstrekking Fritsie) genomineerd.
Over Goldband
Goldband is een popgroep uit Den Haag bestaande uit Boaz, Karel en Milo. 3FM bekroonde de band dit jaar tot Beste Groep en hun debuutalbum “Betaalbare romantiek”, dat deze zomer gelijktijdig met de release van “Ik ben de BOB” uitkwam, tot Beste Album. De Haagse vrienden zijn onlosmakelijk verbonden met het nachtleven en zingen veelal over het vieren van de nacht, de liefde, broederschap en mentale uitdagingen waar zij mee te maken krijgen.
Boaz (Goldband): “Veiligheid zowel in de nachtclub als onderweg ernaartoe (en terug) is iets waar wij persoonlijk veel waarde aan hechten.”
Karel Gerlach (Goldband): “Als telgen van het nachtleven weten we als geen ander hoe duur een taxi is wanneer je geen BOB hebt.”. Milo (Goldband) vult aan: “Zonder gekkigheid. Drank in het verkeer is gewoon echt niet oke.”
Bekijk hier de videoclip: https://youtu.be/0ldh_Cw6W0c
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.