Geplaatst door Bynco

Bynco winnaar tijdens de jaarlijkse SpinAwards

Den Haag – Bynco heeft een zilveren SpinAward – een van de grootste creatieve prijzen van Nederland voor digitale media – gewonnen in de categorie e‑commerce. De SpinAwards hebben als doel de creativiteit en effectiviteit in digitale media te stimuleren en worden sinds 1998 uitgereikt.

De SpinAwards zijn een initiatief van de onafhankelijke stichting SpinAwards. Bynco heeft de zilveren SpinAward gewonnen in de categorie e-commerce. Winnaars in deze categorie zijn digitale winkelconcepten die uitblinken met hun vernieuwende creatieve aanpak. ‘Mede dankzij de compleet nieuwe shopping-experience die Bynco zijn klanten biedt, mochten wij de zilveren SpinAward in ontvangst nemen’, vertelt Jeroen Veldman, directeur van Bynco. ‘Wie kon zich drie jaar geleden voorstellen dat consumenten online een auto zouden kopen en die afrekenen met iDEAL?’

Disrupters tussen de reuzen
Bynco heeft de prijs gewonnen samen met Dearnova, het bureau dat de technische uitwerking van het marketingconcept voor zijn rekening nam. ‘Het was een geweldige avond en het was super om als disrupters in de automarkt tussen reuzen als Heineken, Vodafone en KLM te staan, die normaal zulke awards winnen’, vertelt Veldman.

Maandelijks 100 procent meer bezoekers
Bynco bestaat nu ruim een jaar en heeft zich uitstekend ontwikkeld, vindt Veldman. ‘We ontvangen elke maand 100 procent meer bezoekers op onze website en streven ernaar om in 2018 vier keer zoveel auto’s te verkopen als vorig jaar. Voor 2018 staat het vergroten van onze naamsbekendheid hoog op de agenda. We hebben net onze eerste radiocampagne achter de rug. Consumenten moeten namelijk nog wel bekender worden met het feit dat je tegenwoordig ook online een tweedehandsauto kunt kopen zonder dat je naar een autobedrijf moet’, aldus Veldman.

Nieuwe kanalen
‘Behalve op onze naamsbekendheid ligt onze focus ook op het verder vergroten van ons aanbod’, gaat Veldman verder. ‘Daarbij richten we ons, anders dan afgelopen jaar, niet meer alleen op eigen auto’s. Steeds meer bezoekers zijn geïnteresseerd in ons concept en daarom kijken we nu ook naar andere kanalen als fleetowners en leasemaatschappijen. Bynco kan voor hen de remarketing van hun auto’s doen en die auto’s direct aan particulieren verkopen. Een win-winsituatie voor beide partijen.’