Geplaatst door Tripolis Solutions

Canon en Tripolis Solutions trekken samen op bij aanbieden Customer Communication Services via online cloud-platform.

Canon heeft een overeenkomst gesloten met Tripolis Solutions, marktleider op het gebied van e-mail services. Dankzij deze overeenkomst kan Canon e-mailservices aanbieden als onderdeel van haar cloud-platform voor Customer Communications services (CCM). Dit platform, dat naar verwachting halverwege 2018 beschikbaar komt, heeft tot doel organisaties te ondersteunen die op een innovatieve manier met hun klanten willen communiceren en tegelijkertijd risico’s en kosten minimaliseren. Dit is mogelijk door hun diensten op het gebied van CCM te verplaatsen naar de cloud.

In deze tijd van digitalisering en nieuwe marktontwikkelingen groeit de behoefte aan effectieve klantcommunicatie. Customer Communications Management is een sterk groeiend domein van technische platforms en applicaties waarmee het mogelijk is om persoonlijk, op maat gesneden en volledig gecontroleerd te communiceren vanuit verschillende bedrijfssystemen. Canon wil haar diensten in de cloud uitbreiden om tegemoet te komen aan de veranderende wensen van klanten en in te spelen op nieuwe marktontwikkelingen.

“Het partnership met Tripolis Solutions zorgt voor een borging van de kwaliteit en uitbreiding van onze dienstverlening op basis van de cloud. Hierdoor zijn we in staat onze positie als aanbieder van CCM-oplossingen in de cloud te versterken en nog beter aan te sluiten op de wensen van onze klanten. Om kosten laag te houden en een betere klantervaring te bieden, zijn bedrijven op zoek naar clouddiensten, zoals email-campagnes en oplossingen op het gebied van facturering. Hierop spelen wij met ons cloud-platform voor Customer Communications Services op in”, vertelt Jo Bleser, Director Canon Portfolio Management.

“Canon was op zoek naar een speler met bewezen expertise en voldoende schaalgrootte. Het feit dat we al vergelijkbare klanten bedienen en 24/7 global support kunnen leveren, waren belangrijke onderscheidende factoren”, geeft Conrad Hagemans aan, Managing Director Nederland.