Geplaatst door Capayable B.V.

Capayable gespreid betalen gaat verder als In3

Online een bestelling in 3 termijnen betalen zonder daar een cent extra aan uit te geven. Dat is In3, de nieuwe merknaam van de betaalmethode die is ontwikkeld door Capayable. Met een nieuwe merknaam en propositie wil het Eindhovense bedrijf verder doorgroeien op de betaalmarkt.

Capayable lanceert 18 september de nieuwe merknaam In3 voor de betaalmogelijkheid gespreid betalen. De betaalmethode In3 biedt online shoppers de mogelijkheid om veilig in 3 termijnen te betalen tegen nul procent rente. Met In3 wil Capayable uitgroeien tot een standaard betaaloplossing in iedere webwinkel.

Nieuw merk
Patrick van de Graaf, directeur bij Capayable, over het nieuwe merk: ‘’Vanuit marketing oogpunt hebben we met In3 een krachtiger merk op de betaalmarkt. Het zegt namelijk precies waar het voor staat. In het begin communiceerden we met gespreid betalen, wat consumenten associeerde met lange loopperiodes, hoge rentes en BKR-registraties. Daar is bij ons geen sprake van. We willen het graag simpel en overzichtelijk houden, vandaar de naamswijziging. We hebben gekozen voor een frisse en opvallende huisstijl om extra onderscheidend te zijn. Als innovatieve betaalmethode willen we ook hierin vooroplopen.’’

In3
Hoe werkt het? Op de afrekenpagina van een webwinkel kiest de consument voor de betaalmogelijkheid In3. De consument betaalt direct de eerste termijn via iDEAL. De tweede en derde termijn betaalt de klant respectievelijk binnen 30 en 60 dagen. Om onverantwoorde aankopen te voorkomen doet In3 binnen een split-second een gegevenscontrole. De gegevenscontrole is gebaseerd op socio-demografische factoren in combinatie met betaalervaringen uit het verleden. De betaaloplossing accepteert bestellingen vanaf € 100 tot € 3.000.

Nieuwe propositie
De webwinkelier wordt in heel het traject ontzorgd, In3 neemt namelijk direct de factuur over. Zo wordt de webwinkelier binnen 15 dagen uitbetaald en wordt het risico uit handen genomen. Met name de drempel voor duurdere producten wordt aanzienlijk verlaagd.

Patrick van de Graaf: ‘’Uit intern onderzoek blijkt dat door het aanbieden van de gespreid betaalmogelijkheid de conversie gemiddeld met 15% toeneemt bij webwinkels en het gemiddelde bestelbedrag kan stijgen tot 30%. Met In3 hebben webwinkels een extra marketingtool om de omzet te verhogen.’’