Industry Wire

Geplaatst door Carglass

Carglass bedient klanten automatisch via Facebook Messenger applicatie

Hasselt – 02 mei 2017 – Carglass® innoveert opnieuw in haar digitale strategie en lanceert vandaag in België de unieke mogelijkheid om vanuit de Facebook Messenger applicatie rechtstreeks de agenda van Carglass® te kunnen raadplegen en zelfs meteen ook een afspraak te boeken voor een voorruitherstelling. Deze innovatie, een primeur op vlak van klantenservice in België, kan in tegenstelling tot bestaande chatsystemen zowel opgevraagde info weergeven alsook volledig automatisch een boeking voor de klant voltooien. Bovendien kan de klant, op basis van de locatie waar hij zich bevindt, via zijn of haar Facebook Messenger App opvragen welk Carglass® service center het dichtst in de buurt is.

Carglass® is het allereerste bedrijf in België dat vanaf vandaag de mogelijkheid biedt aan klanten om via hun eigen Facebook Messenger applicatie automatisch een offerte aan te vragen of een afspraak voor een herstelling te boeken, zowel in een Carglass® service center of ergens mobiel ter plaatse. Ook klantenfeedback wordt via de Messenger Applicatie automatisch bij Carglass® geregistreerd. Op basis van de locatie waar de gebruiker van de Facebook Messenger App zich bevindt, kan hij of zij bovendien nagaan welk Carglass® service center het dichtst in diens buurt is.

Tot nu toe gebruikte Carglass® de chatapplicatie van Facebook om vragen van klanten manueel te beantwoorden. Nu zet de glashersteller dus een grote stap verder, door hun agenda en boekingsplatform te synchroniseren met de Facebook Messenger App. “We geloven bij Carglass® zeer sterk in een digital first-filosofie waarbij de klant centraal staat. We volgen de digitale trends dan ook op de voet en blijven constant innoveren om het gebruiksgemak en de klantentevredenheid steeds maar te verhogen en te blijven professionaliseren,” licht Caroline Ameloot, Sales & Marketing Director bij Carglass® België, toe.

Omnichannel klantbeleving: afspraak boeken via chatbot, spraak assistent en andere voice control systemen
Een afspraak bij Carglass® boeken via de Facebook Messenger App is slechts een eerste stap in de digitale transformatie. Zodra deze test positief bevonden wordt, wil de autoglashersteller de dienst verder uitbreiden naar andere digitale platformen, zoals bijvoorbeeld de chat-app WhatsApp. “We onderzoeken zeker ook hoe we deze dienst kunnen integreren in allerhande andere voice control systemen”, geeft Pieter Moons, Digital Manager bij Carglass® België mee. “Zo experimenteren we bijvoorbeeld of afspraken bij Carglass® ook geboekt zullen kunnen worden via Amazons digitale spraak assistent Alexa of via persoonlijke assistenten zoals Google Home. En in de toekomst zullen onze klanten wellicht gewoon op een geautomatiseerde manier een afspraak kunnen inplannen door simpelweg hun auto aan te spreken. De software in de auto kan tegen dan meteen de nodige data, zoals nummerplaat of chassisnummer, automatisch doorgeven zodat ze dit niet meer hoeven op te zoeken en naar ons door te sturen.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht