Industry Wire

CBM en TBM samen verder in ijzersterk kennisplatform

Om de convergentie van Telecom en IT recht te doen en om aan de wens van vele klanten tegemoet te komen, gaan de mediamerken CBM en TBM samen verder in een nieuw kennisplatform. CBM is reeds 19 jaar de vaktitel voor het IT-kanaal, TBM bedient inmiddels 11 jaar het telecomkanaal. Met de samenvoeging ontstaat een ijzersterk kennisplatform voor Telecom- en ICT-resellers.

IT en Telecom: de technologie is al enkele jaren aan het convergeren en IT en Telecom zijn nauwelijks nog afzonderlijk van elkaar te zien. Magenta bedient beide channels al vele jaren met online en offline mediakanalen en kennis-events onder de merken CBM en TBM. “De convergentie-ontwikkeling in technologie maar ook in de channels volgt Magenta lange tijd op de voet. En nu is volgens ons het moment daar dat de resellerkanalen uit IT en Telecom steeds meer verweven raken. Reden om diezelfde convergentieslag in onze mediaplatforms door te voeren”, stelt Joost Heessels, directeur van Magenta Publishing dat eigenaar is van deze platformen.  Vanaf heden worden de resellers uit beide channels via één kennisplatform bedient: TBM – Business Tool voor de ICT-reseller.

Wens van de branche
“Dit is een wens die vendors en resellers al enige tijd uitspreken. Nu is de tijd er ook rijp voor. Wij verwachten dat TBM hierdoor nog succesvoller wordt omdat vendors nu beide channels in één klap via ons kunnen bereiken”, aldus Heessels. “De missie van dit gecombineerde platform wordt uiteraard voortgezet: resellers succesvoller maken.” Van het print-magazine wordt de nieuwe oplage 7.000 exemplaren waarmee de B2B-resellers bereikt worden die zich met telecom,  IT en beide bezighouden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht