Geplaatst door Blackberry

CES 2023: BlackBerry implementeert BlackBerry IVY in drie automotive platforms

Intelligent dataplatform voor voertuigen geïntegreerd in de nieuwste digitale cockpits van Bosch en PATEO

Las Vegas – 5 januari, 2023BlackBerry Limited kondigt vandaag aan dat BlackBerry IVY™, een via de cloud verbonden automotive AI-platform ontwikkeld door BlackBerry en Amazon Web Services (AWS), nu vooraf is geïmplementeerd in drie commercieel verkrijgbare digitale cockpit-platforms van automotive-leveranciers Bosch en PATEO. Hierdoor kunnen autofabrikanten snel de nieuwste applicaties van andere leveranciers implementeren, om zo de gebruikerservaring in een voertuig te verbeteren voor zowel bestuurders als passagiers.

De drie implementaties worden gedemonstreerd op de stands van BlackBerry (LVCC West #4025) en Amazon (LVCC West #4001) tijdens de Consumer Electronics Show (CES) 2023. Dit is de eerste keer dat BlackBerry IVY in een voertuig wordt getoond aan het publiek. De software is per mei 2023 beschikbaar en is het eindresultaat van twee jaar uitvoerige ontwikkelingen en talrijke testen met pilot partners en klanten. Bekijk ook deze video voor meer informatie.

Op CES demonstreren BlackBerry en AWS verschillende IVY-toepassingen die op commerciële automotive-platforms zijn geïmplementeerd, waaronder:

• Bosch’ information domain compute-platform in de Jeep Grand Cherokee. Dit platform biedt innovatieve AI-gebaseerde oplossingen die onderhoud van rem- en bandenslijtage kan voorspellen, aangedreven door Compredict. Daarnaast kunnen veilig betalingen worden gedaan in voertuigen met CarIQ. Beursbezoekers zien hoe voertuigdata live veilig wordt verwerkt om Machine Learning (ML)-inzichten te verkrijgen die de slijtage van auto-onderdelen kunnen voorspellen voordat ze defect raken. Tegelijkertijd worden betalingstransacties in voertuigen veilig geverifieerd.
  • De intelligente digitale cockpit van PATEO, een oplossing voor het beheer van batterijen van elektrische auto’s, mogelijk gemaakt door Electra Vehicles. De demo tijdens CES illustreert hoe de inzichten van IVY bijdragen aan gepersonaliseerde oplossingen voor de actieradius van de batterij en het gedrag van de bestuurder, waardoor de ‘angst’ voor te weinig actieradius van het voertuig wordt verminderd.
  • Een gevirtualiseerde BlackBerry IVY-platformoplossing, mede mogelijk gemaakt door AWS Graviton Processors, demonstreert hoe autofabrikanten ML-gebaseerde auto-oplossingen snel kunnen ontwikkelen voor omgevingsdetectie en cyberbeveiliging

“We hebben hard gewerkt om IVY uit te bouwen tot een flexibel en uitgebreid softwareproduct dat meerdere onderliggende hardware- en softwareplatforms ondersteunt. Waardevolle feedback van onze partners en klanten heeft bijgedragen aan onze visie en de nieuwste software release”, aldus Vito Giallorenzo, SVP, Chief Operating Officer IoT en Head of Corporate Development bij BlackBerry. “IVY is een uniek automotive platform in een sector die een belangrijke metamorfose heeft ondergaan, zeer schaalbaar is en geïntegreerd is met de meest gangbare automotive-platforms. Autofabrikanten en partners kunnen profiteren van de schaalbaarheid van BlackBerry IVY om hun softwaretraject te versnellen, hun R&D-complexiteit te verminderen en een snellere time-to-market te bereiken voor hun diensten.”

Lees hier meer informatie over BlackBerry IVY of volg @BlackBerry

Het volledige Engelstalige bericht is hier te vinden.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over BlackBerry
BlackBerry (NYSE: BB; TSX: BB) levert intelligente beveiligingssoftware en -diensten aan organisaties en overheidsinstellingen wereldwijd. Het bedrijf beveiligt meer dan 500 miljoen eindpunten, waaronder 215 miljoen auto’s op de weg. Gevestigd in Waterloo, Ontario, zet het bedrijf AI en machine learning in om innovatieve oplossingen te bieden op het gebied van veiligheid, cybersecurity en dataprivacy. Daarnaast is BlackBerry voorloper op belangrijke gebieden zoals endpoint-security en -management, encryptie en geïntegreerde systemen. De visie van BlackBerry is duidelijk – het beveiligen van een connected toekomst waarop je kunt vertrouwen. Voor meer informatie, bezoek BlackBerry.com en volg het bedrijf via @BlackBerry.