Industry Wire

Geplaatst door Channel Factory

Channel Factory lanceert AI-platform voor maximale ROI en contextuele precisie

Channel Factory lanceert vandaag ‘Channel Factory Intelligence’, een AI-platform dat adverteerders betere inzichten en meer controle moet geven over de resultaten van hun videocampagnes. Het platform gaat live met twee innovatieve AI-oplossingen: de Media Intelligence Hub, een geïntegreerd rapportagedashboard, en de Chatbot Assistant, de eerste gepersonaliseerde AI-data-analist in zijn soort.

Om de effectiviteit van de technologie te valideren, heeft Channel Factory een onafhankelijke verificatiestudie laten uitvoeren door PwC. De resultaten zijn veelbelovend: de AI-technologie reduceert mediaverspilling met meer dan 20% en behaalt 99% nauwkeurigheid in contentcategorisering, wat leidt tot aanzienlijke besparingen en betere campagneresultaten.

“We lossen het grootste probleem van adverteerders op”
Volgens Marco van de Lisdonk is Channel Factory Intelligence het resultaat van jarenlange investeringen in eigen AI-modellen en algoritmes en ontwikkeld om adverteerders te helpen bij hun grootste uitdaging: het verkrijgen van bruikbare inzichten uit campagnedata. Van de Lisdonk: “Adverteerders worstelen met de enorme hoeveelheid data die hun campagnes genereren. Met de AI-oplossingen binnen het platform filteren we de waardevolle informatie eruit en maken we deze direct bruikbaar, zodat elke advertentie-euro effectief wordt besteed. Het werkt als een “tweede brein” dat campagnedata analyseert en optimalisaties voorstelt, terwijl adverteerders volledige controle en transparantie behouden – een combinatie die bij veel andere AI-oplossingen niet mogelijk is.”

Twee nieuwe tools gelanceerd
Anudit Vikram, Chief Product Officer bij Channel Factory geeft aan dat het platform wordt gelanceerd met twee tools die per direct beschikbaar zijn, maar dat het in de toekomst verder zal worden uitgebreid met nieuwe, innovatieve AI-gedreven producten. De Media Intelligence Hub is een aanpasbaar dashboard dat campagnedata cross-platform centraliseert en belangrijke inzichten biedt, zoals totale mediakosten, bereik en prestaties. In plaats van meerdere rapporten te moeten combineren, krijgen adverteerders een duidelijk en enkelvoudig overzicht. De ingebouwde machine learning voorspelt trends, automatiseert rapportages en biedt realtime optimalisatieaanbevelingen. Adverteerders kunnen budgetten direct aanpassen en ROI verbeteren met live tracking van geplande versus werkelijke uitgaven.

De Chatbot Assistant is Channel Factory’s eerste gepersonaliseerde AI-data-analist. Door realtime analyses te combineren met toonaangevende contextuele intelligentie, helpt deze assistent adverteerders bij het maken van directe aanpassingen aan campagnes, content en advertentie-uitgaven, waardoor verspilling aan verkeerde doelgroepen wordt voorkomen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht