Industry Wire

Geplaatst door SAS

Cisco en SAS introduceren nieuw platform voor analyse IoT-data

Huizen, 4 april 2017 – Of het nu gaat om het real-time benaderen van winkelend publiek, het helpen van hartpatiënten of het uitvoeren van preventief onderhoud aan bruggen en sluizen: het Internet of Things (IoT) raakt ons op vele vlakken en biedt talloze mogelijkheden. Maar de juiste hardware en software selecteren en op elkaar afstemmen om deze mogelijkheden ook te kunnen benutten, is een lastige uitdaging. Om organisaties hierbij te helpen is het Cisco & SAS Edge-to-Enterprise IoT Analytics Platform ontwikkeld.

Cisco en SAS hebben het eerste ‘edge-to-enterprise’ platform voor IoT-analytics gecreëerd door Cisco Unified Computing te combineren met de krachtige analytics van SAS. Het platform is flexibel en schaalbaar en helpt organisaties bij het toepassen van analytics op verschillende lagen van het netwerk, Door streaming analytics direct in te zetten aan de rand van het netwerk kunnen organisaties zich richten op het ontdekken van interessante inzichten in plaats van tijd en energie te steken in het zelf creëren van een IoT-platform.

Zakelijke waarde van IoT
“De echte waarde van het IoT ligt in de data die het oplevert”, zegt Alan Webber, IDC Research Director. “Maar data is op zichzelf niet waardevol totdat je er analytics en analyses op loslaat. Zo wordt data omgezet in informatie, kennis en actie. Dat is ook wat deze samenwerking tussen SAS en Cisco zo bijzonder maakt.

Meer weten over het nieuwe platform van SAS en Cisco? Lees dan hier het volledige Engelstalige persbericht​ of het onderzoeksrapport: SAS takes Event Stream Processing to Cisco’s Edge for Internet of Things Stack.

Deze aankondiging is gedaan op SAS Global Forum, ‘s werelds grootste analytics-conferentie waar meer dan 30.000 zakelijke en IT-gebruikers van SAS software offline en online samenkomen.

———–

Over SAS
SAS is marktleider in analytics. Met innovatieve analytics, business intelligence en data management software en dienstverlening, helpt SAS klanten op meer dan 80.000 locaties sneller, betere beslissingen te nemen. Al sinds 1976 levert SAS haar klanten wereldwijd ‘THE POWER TO KNOW’.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht