Geplaatst door Conscia

Conscia breidt aanbod uit met managed security services

Opbouw en uitbreiding in samenwerking met klanten en partners

Gouda, 9 december 2019 – Conscia breidt zijn aanbod uit met managed security services (MSS). Deze securitydiensten zijn nauw geïntegreerd met de netwerkdienstverlening van Conscia, bestaande uit technische expertise en middelen om de securitycomponenten van klanten te beheren en te optimaliseren. De eerste in de reeks is de Conscia Managed Firewall Service. De komende tijd zal Conscia zijn securitydiensten verder opbouwen en uitbreiden.

Jeffrey den Oudsten, Solutions Director van Conscia Nederland: “Onze klanten vragen steeds vaker om securityondersteuning, in aanvulling op wat we doen voor hun netwerkomgeving. Het netwerk bouwen én zorgen dat het secure is én blijft, zien zij steeds vaker als één geheel. Het is ook een complex geheel geworden, waardoor klanten dit graag willen uitbesteden. Maar zij willen wel zelf de regie houden en niet in een keurslijf terechtkomen. Onze securitydiensten sluiten bij die wens aan.”

De Managed Firewall Service is de eerste dienst die nu beschikbaar is voor organisaties met een Cisco- of Check Point Firewall en biedt firewallbeheer inclusief firmware updates en analyses, rulebase-beheer, implementatie van beleid op de firewall, 5×8 detectie (vijf dagen tijdens kantooruren) en advies ten aanzien van dreigingen, inclusief periodieke afstemming.

Het firewallbeheer is de eerste in een reeks managed security services. Gaandeweg zal Conscia deze services verder uitbouwen in samenwerking met klanten en partners. Ook dienstverlening vanuit het Europese Security Operations Center (SOC) van Conscia wordt in het aanbod opgenomen. De uitbreidingen zullen op termijn resulteren in een dienstencatalogus, waaruit de klant kan kiezen wat voor hem relevant is.

Annelies Heek, Business Lead Security bij Conscia Nederland: “Ons uitgangspunt is het bieden van kwaliteitsconfectie, maar geen maatwerkdienst om zo een efficiëntere dienstverlening te kunnen leveren die daardoor voor de klant beter in het budget past. Daarbij zetten we sterk in op de integratie van security en het netwerk, waarbij we gebruik maken van de diepgaande ervaring van ons eigen Network Operations Center en onze securitykennis – we zijn Check Point 4-Star Elite partner én het enige bedrijf in Nederland met de Cisco Master Security-certificering.”

Over Conscia
Conscia is een vooraanstaand Noord Europese ICT-infrastructuur integrator met vestigingen in Nederland, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen en Slovenië. Het is de missie van Conscia om de meest betrouwbare partner voor klanten te zijn voor het ontwerpen, realiseren, beveiligen, onderhouden en beheren van hun ICT-infrastructuur door het bieden van de beste oplossingen, excellente service en diepgaande kennis en ervaring. Conscia Nederland is gevestigd in Gouda en telt 160 werknemers. Kijk voor meer informatie op www.conscia.com/nl/